Geen memory stick in verkenner

• Onderwerp starter Onderwerp starter AJd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Als ik een memory stick of digitale camera via een USB slot aan de voorzijde van mijn nieuwe pc aansluit krijg ik keurig een melding dat er nieuwe hardware is gevonden, wordt geinstalleerd en klaar is om te gebruiken maar ik zie het aangesloten apparaat niet terug in mijn verkenner. Mijn USB muis werkt wel in dezelfde slots.
Dit lijkt mij een of andere instelling die ik nog nooit heb hoeven installeren.
Kan iemand me even op weg helpen??

Staat hij ook niet in Deze Computer?

Wellicht moet je eerst de verkenner refreshen (F5) om hem te laten verschijnen...

Nee, ik zie hem niet in verkenner, niet in deze computer en ook niet als ik hem wil benaderen via een programma, Word of zo. Hij geeft dus gewoon geen verwisselbare schijven aan.

Als ik de pc opstart met de stick erin staat ie na opstarten wel in de lijst.Derin/deruit en weg issie!!!! lijkt mij toch gewoon een instelling.
De stick staat nl wel in de hardware lijst onder schijfstations.

Ben er nu achter wat er gebeurt, De stick krijgt stationsletter F toegewezen. Deze letter is al bezet door een netwerkschijf. Na opstarten met de stick erin ziet hij de stick wel maar de netwerkschijf niet meer. Dus welke van de 2 windows het eerst ziet bij het opstarten die zet ie in de verkenner, de andere is dan weg.
Wel ontdekt dat onder start, systeembeheer, computerbeheer, schijfbeheer ik de stick een ander stationsletter kan geven. Als ik hem daar verander in X komt ie netjes in de verkenner te staan.
Het enige nadeel is dat na een herstart windows die wijziging weer vergeten is. Dus als ik nu de stick na een herstart erin prik moet ik iedere keer opnieuw de stationletter wijzigen.
Werkt wel maar het is niet zoals ik vind dat het moet dus als iemand me nog verder kan helpen.

Nee.
Hij zit gewoon lokaal op mun werkstation.
Maar de netwerkschijf heet F en mijn werkstation wil stug de verwisselbare schijven ook F noemen. Wat ik me dus afvraag is of ik die settings blijvend kan veranderen dat de pc eerst kijkt of het stationsletter dat hij aan de verwisselbare schijf wil toekennen al niet in gebruik is. Een soort dynamische toewijzing dus.

Trommel eens diskmgmt.msc in start-> uitvoeren in, en verander daar de schijfletters, als die stick er ook in zit, eerst eventueel de schijfletter verwijderen, en later een nieuwe geven.

Das dezelfde handeling als ik al eerder had omschreven. Dat hernoemen van de stationsletter doettie maar na het verwijderen van de stick en opnieuw inprikken moet ik alles weer herhalen om de stick zichtbaar te maken. Ook vind windows elke keer nieuwe hardware als ik de stick erin prik. Hij wordt elke keer opnieuw geinstalleerd.

Lastig, gooi alles wat rechts staat in het register bij "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices" er eens uit, reboot, nu krijgt alles weer een schijfletter toegewezen, alleen niet de volgorde die je eerst had, mocht je hebben aangepast.

Daarna met TweakUI kun je kijken of alle schijfletters wel toegewezen kunnen worden.

Alles gedaan, bij tweak UI staan zowel bij drives en autoplay alle sationsletters aangevinkt.

Had je ook al in apparaatbeheer gekeken wat en zoal bij de USB poorten staat, en bij die USB apparaten?
Misschien gele uitroeptekens?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Drivers zijn prima, onderstaande oplossingen werken niet.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Drivers zijn prima, onderstaande oplossingen werken niet.
Welkom op Helpmij.:)

Maak even een eigen vraag(topic) aan. Het is niet echt netjes om bij iemand zijn/haar topic in te breken. Daarbij is deze topic al een aantal maanden oud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan