Geen microfoon meer naar update van realtek driver WEL GELUID

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas1750

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Berichten
44
Hallo,

ik had vanmiddag me drivers van me geluid geupdated.
ik reboot mijn pc, wil teamspeak opstarte krijg ik de foutmelding: TDSoundIn.open: no sound driver is availeble for use.
nou ik dacht dat ligt aan Teamspeak. delete> instal. en nee nog geen verandering.
op msn doet die het ook niet.
het vreemde is, als ik hem aansluit ziet de pc hem wel de audio manager, die zegt er is iets aangeslote, mijn mic is niet kapot. omdat die het ervoor wel deed. en heb hem getest op een andere pc.
ik heb vista 32bit. home.
quad core q6600 2.4 ghZ
4 gig ram

wie kan me helpen?

Grt Thomas.
 
Ga eens naar apparaatbeheer en vertel of je daar iets bijzonders ziet.
Staat er niets bijzonders dan kun je d.m.v. een rechtse muisklik op het apparaat ook naar een scherm waar je de vorige driver kunt terugzetten.
 
Laatst bewerkt:
Daar staat niks bijzonders, k ben er ook al achter dat de mic het wel doet, ma niet hard stond.. tenminste bij msn, nu wil ik teamspeak openen krijg ik weer die foutmelding.
 
Zie mijn vorige bericht, "vorige stuurprogramma.........."
 
Al gedaan, maar werkt ook niet.. op de een of andere manier, krijg ik mijn microfoon ook niet meer hard, ma dan moet ik hem een boost van 30dB geven, dan dat lijkt me toch ook niet de bedoeling..?
 
Ga dan maar naar het paardenmiddel van déinstallatie. Knikker het ding in apparaatbeheer weg en start de pc opnieuw. Het apparaat wordt opnieuw door Windows gedetecteerd en ingeregeld.
 
ja dat kan, maar omdat er nieuwe drivers op me pc staan zal die automatisch weer dezelfde installeren!?
 
Ik denk het niet, want met de déinstallatie verwijdert Windows die (nieuwere) drivers en bij het opnieuw starten van de machine worden de oude drivers opgepikt vanuit Windows (cabs).
 
Lijkt mij een strak plan.

Maarre, niet Deleten in de verkenner, dénstalleren middels de rechter muisknop in apparaatbeheer!
 
k heb alles gedeleted, computer gerestarted, en ik kwam weer in windows. en hij ging al zoeke naar besturings bestanden. nou dat is goed. ma k heb nu geen audio manager meerdie ik eerst wel had, dat is opzich geen probleem. maar bij teamspeak krijg ik nog steeds dezelfde error, en op msn werkt die wel gewoon dus het probleem zal hem in de teamspeak liggen. ik zal is gaan kijken hoe of wat
 
Als het een onboard geluidskaart is, zal je wellicht even de moederbord cd erbij moeten pakken.
 
dat is een probleem dat weet ik niet. en k heb alleen lege cd's bij mijn pc erbij gekregen:S waar ik iets op moest branden, maar zou niet weten wat:s
 
Tja, da's nu te laat, dat had je bij de eerste opstart moeten doen. Rest je weinig anders dan naar de website van de fabrikant te gaan en daar de drivers te downloaden.
 
maar dat hoeft niet eigenlijk, want mijn mic werkt op msn, me sound werkt, k heb niet meer de audio manager als voorheen, maar daar kan ik mee leven, ik ga gewoon even de probleem op Teamspeak zoeken. iiG bedankt voor je hulp!

Grt
 
mhm, ik heb het ook al in Teamspeak gevonden, het was iets met de instelling daar.
dat ik daar bijna me hele pc voor naar buite heb gegooit, nu ik dit weet kan ik nog eens gaan update me sound zodat ik weer de audio manager krijg want dat is wel handig.. Bedankt!

/close!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan