Geen muis en keyboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Mijn PC reageert niet meer op muis en keyboard, ook niet bij opstarten. Ander keyboard of muis idem. Kan dus helemaal niets meer doen. Pfff. Wat nu?
Coen.

Het is zeker goed mogelijk dat de aansluitingen op je moederbord niet goed functioneren.
Werken de muis en toetsenvord wel op een andere computer?

Ja, ik heb de andere muis en keyboard van een andere PC gehaald. Openmaken en aansluitingen bekijken maar? Beetje friemelen en schoonblazen?

Schiet niet veel op.
Zijn het PS/2 muis+keyboard of USB?
Kan zijn dat je USB support moet aanzetten in de BIOS middels een PS/2 keyboard.
Zijn het PS/2 apparaten, dan ben ik bang dat je PS/2 poort(en) op het mainbord defect zijn. En dat is meestal intern, dus schoonblazen zou niet helpen... naar USB overgaan misschien wel.

Dank allen. Ontdekking van mijn kant: bij het plaatsen van een ander keyboard / muis moet je wel opnieuw opstarten. PC blijkt niet defect, draadloze Logitech draadloos toetsenbord kennelijk wel. Daar maar eens naar kijken, op een andere PC installeren b.v.

Na drie weken de oplossing gevonden. Eerder bleek al dat de PC niet defect is. Nu blijkt ook dat het keyboard en muis niet defect zijn. Het probleem was dat zoon het plugje van de digitale camera verkeerdom in de camera heeft gestoken. Daardoor vroeg de PC om installatie van nieuwe hardware, wat zoon heeft gedaan. Daarna raakte de boel ontregeld.

Nu alles weer OK en dank voor de suggesties.

Coen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan