Geen Nederlandstalige spellingscontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoe039

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2003
Ik heb geen Nederlandstalige spellingscontrole. Hoe kan ik daaraan komen? Kan iemand mij aan een bestandje helpen en mij uitleggen wat ik daarmee moet doen?

Alvast bedankt!

Welke versie heb je? Heb je de installatie CD-rom? Als de functie niet geïnstalleerd is moet dit alsnog gebeuren.

Ik heb een (illegale kopie van) de installatie-cd.rom Office XP, Word 2002, versie 10.2627.2625.

Staat die daar dan wel op? Ik heb geen rare dingen aangegeven bij het installeren.

Die moet er gewoon opstaan ja. Via Extra > taal in Word zelf kun je geen taalselectie maken? Plaats de CD-rom en installeer de taal-opties (spelling, grammatica) alsnog.

Dat opnieuw installeren lukt niet. Met het wachtwoord kan ik de cd-rom ineens niet meer installeren! Ik heb echt het goede nummer ingetikt, maar hij accepteert dat niet.

Ga naar configuratiescherm > software en zoek daar Office XP, kies wijzigen en volg de aanwijzingen.

Ik heb Word geactualiseerd, maar een spellingscontrole zit er nog steeds niet op. Hij mist de bestanden msgr3NL.dll (2x, ook for Dutch) en mssp3NL.dll (idem).

Spelling/grammatica controle zit niet onder het kopje Word (van de setup) maar onder 'gedeelde toepassingen'. Wellicht moet je de geavanceerde seyup-instellingen gebruiken.

Bij de 'proofing tools' staat enkel Engels, Frans en Spaans als mapjes. Is dat de plaats waar Nederlandse spellingscontrolebestanden zouden moeten staan?

Hoe kom ik bij geavanceerde setupinstellingen?

Inmiddels heb ik mij herinnerd dat ik nog een officiële cd-rom met Word 97 erop had. Hiervanaf heb ik wat geïnstalleerd. Nu start hij Word XP op mét spellingscontrole. Dus het probleem is opgelost!

Bedankt voor jouw adviezen en aandacht.

Groeten,

Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan