Geen netwerk bij herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

waney123

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Berichten
165
:(
Hallo,

Ik heb een kennis, XP ipv Vista laten herinstalleren.
Nu kwam ik achter dat ik geen netwerk meer heb.
Ik heb een CD gevonden die probeerde een netwerk op te sporen, maar het systeem viel uit met een waarshuwing(het bekende blauwe scherm met dumps...
Wat kan ik het beste nu doen?
 
Kijk eens naar apparatenbeheer, of je een netwerkkaart hebt staan.
Zo niet, dan even de driver opsnorren en die installeren op een onbekend apparaat uit je apparatenbeheer.
 
:(
Hallo,

Ik heb een kennis, XP ipv Vista laten herinstalleren.
Nu kwam ik achter dat ik geen netwerk meer heb.
Ik heb een CD gevonden die probeerde een netwerk op te sporen, maar het systeem viel uit met een waarshuwing(het bekende blauwe scherm met dumps...
Wat kan ik het beste nu doen?

Nou .... een BSOD lijkt ernstiger dan het 'vastlopen' van een programma om een internetverbinding te maken.
Wellicht goed om die 'kennis' er maar weer bij te halen.
Moeilijk om hier aan te geven wat de oorzaak is .... mogelijk is inderdaad de driver van de netwerkkaart niet geïnstalleerd .....
 
Bij apparaten beheer : (gele vraagtekens)
? ethernet controller
? PCI Device
? SM bus Controller
? Video controller(VGA Compatible)
Ik heb een speedtouch 780 modem en besturingssysteem XP/Prof
Draait onder intel 82801 GB ICH7 Dual CPU E2140 1.60 GB
Heb geprobeerd om Intel 82801 GB driver te downloaden en uit te voeren, maar er gebeurde niets.
Ik kan dus geen netwerk verbinding maken doordat er geen software hiervoor is ?
Wat kan ik nog doen?
 
Bij apparaten beheer : (gele vraagtekens)
? ethernet controller
? PCI Device
? SM bus Controller
? Video controller(VGA Compatible)
Ik heb een speedtouch 780 modem en besturingssysteem XP/Prof
Draait onder intel 82801 GB ICH7 Dual CPU E2140 1.60 GB
Heb geprobeerd om Intel 82801 GB driver te downloaden en uit te voeren, maar er gebeurde niets.
Ik kan dus geen netwerk verbinding maken doordat er geen software hiervoor is ?
Wat kan ik nog doen?

De weldoener die XP er voor jou op heeft gezet, had eerst moeten controleren of er drivers voor de hardware voor XP beschikbaar zijn.
Zo niet, dan had hij XP er nooit op moeten zetten.
Wellicht dus maar terug naar Vista .... ?
 
Zit je netwerk aansluiting onboard op je moederbord?
Dan bij de fabrikant van je moederbord gaan kijken of er een xp driver pakket aanwezig is voor exact het type van je moederbord.
(staat op je bord).

Is de netwerkkaart en de andere kaarten als pci aangesloten?
Dan eventueel met everest (klik) gaan kijken wat voor merk / typen het zijn.

Zo te zien mis je nogal wat drivers.
Ethernet controler is je netwerkkaart.
Met deze pc kun je nu niet op internet.
Heel misschien alleen draadloos.
Dus met een andere pc de drivers downloaden en met usb stick overzetten.
 
Het probleem is niet opgelost.
Ik heb uit frustratie maar geprobeerd om de schijf te formatteren, maar dit lukt ook niet.
Eerst heb ik het schijf geformateerd dan werd daarna windows files gekopieerd maar dan wil het systeem de PC rebooten en komt het systeem met het menu formateren of partitie verwijderen!
Zou de schijf beschadigd zijn ?
 
Nee, lijkt me niet, want dan zou de schijf in eerste instantie niet geformatteerd willen worden.
Ik denk eerder aan een hardware-defect.
Haal alle overbodige apparatuur / kaartjes eens uit de pc.
Dus, 1 harddisk, 1 cd-rom overhouden, 1 geheugenbank en 1 (onboard) videokaart.
Installeer de pc.
Lukt dat nu wel?
Sluit dan 1 voor 1 de rest weer an, en start de pc telkens geheel op, totdat de hardware gevonden is.
 
Nee, lijkt me niet, want dan zou de schijf in eerste instantie niet geformatteerd willen worden.
Ik denk eerder aan een hardware-defect.
Haal alle overbodige apparatuur / kaartjes eens uit de pc.
Dus, 1 harddisk, 1 cd-rom overhouden, 1 geheugenbank en 1 (onboard) videokaart.
Installeer de pc.
Lukt dat nu wel?
Sluit dan 1 voor 1 de rest weer an, en start de pc telkens geheel op, totdat de hardware gevonden is.

Het probleem is niet opgelost.
Ik heb uit frustratie maar geprobeerd om de schijf te formatteren, maar dit lukt ook niet.
Eerst heb ik het schijf geformateerd dan werd daarna windows files gekopieerd maar dan wil het systeem de PC rebooten en komt het systeem met het menu formateren of partitie verwijderen!
Zou de schijf beschadigd zijn ?

Beide kijken jullie naar oplossingen 'van de tweede orde' en die lossen de oorzaak niet op: niet beschikken over drivers !!!!
Mijn advies: 'gewoon' Vista er weer op als er voor xp geen drivers beschikbaar zijn.
 
Als je graag met XP verder wil, geef dan eerst eens het merk/type van je PC aan, of minstens het type moederbord.
Dan kijken we of er XP drivers zijn. Zijn er geen geschikte drivers voor XP, dan is Vista de enige optie voor je pc.
Heb je een originele Vista schijf, of is de recovery partition nog intact van de originele installatie?
 
Op 01-09-2008, 00:14 gaf ik al aan Everest te gebruiken voor merk / type van de apparaten die niet werken.
Met die gegevens kunnen we gericht zoeken naar XP drivers.

Normaal is het juist andersom: apparaten die op xp werken doen het niet allemaal op vista.
 
allen,

Het is een andere probleem geworden dan oorspronkelijk het geval was.
Ik heb geen recovery cd gekregen en heb geprobeerd om XP erop te krijgen.
Bij het installeren hiervan kreeg ik de melding :
The partition is either to full, not formatted, or formatted with an incompatible system.
To continue installing windows, setup must format this partition.
Ik heb al 3 keer geprobeerd om te formatteren, hetgeen gelukt was.Daarna begon het systeem de Windows files te kopieeren maar daarna.... wil het systeem dat ik het weer ga formatteren(looping).
Ik heb 2 geheugenbanken, 1 diskette station, een cd/dvd station.
Iemand zei dat het een hardware probleem was... dat denk ik ook... heb diskette station afgekoppeld. 1 geheugenbank afgegooid en opnieuw geprobeerd... maar helaas.
Kan het zijn dat het met de knoop batterij te maken heeft.... dit is toch alleen voor de klok?
 
Zou kunnen. De knoopcel is voor de klok, en het programmeerbare deel van je bios.
 
Probleem gevonden :
De harddisk was de oorzaak.
Een andere harddisk(intern) opgezet en windows xp geinstalleerd.
Wel een vista audio driver moeten downloaden voor de Tiny XP, maar het werkt.
Iedereen bedankt.
 
Vreemd. Hoe kan een harddisk met geinstalleerde en draaiende windows nou de oorzaak zijn van een driver die mist ?!
 
Het probleem ontstond toen ik foto's uit een CD op de PC kopieeert.
Af en toe kon ik de foto met een viewer zien en dan weer niet.... vreemd.
Norton die maar half geinstalleerd kon worden, de volgende keer deed ie weer wel maar dan...ik kon geen live update meer doen.
Toen begon het ellende.... heb Norton uitgegooid uit frustratie en geprobeeerd om de gratis Antivirus te downloaden.... dit deed ook niet.Mijn vriend had daarna geprobeerd Tiny XP op te zetten.... dit werkt ook niet... miste driver etc. etc.
Ik heb zelf zo kaal mgelijk op te starten, 1 geheugenbank, de rest afgekoppeld... dit was ook niet de oorzaak.Wat mij betreft was het of de moederbord of harddisk.
Besloten de harddisk te vervangen en alles opnieuw te installeren.... dit werkt uiteindelijk wel.
 
Maar heb je dat ook geprobeerd met je oude harddisk?
Alles eraf (formatteren) en herinstalleren?

Dat Norton (de-)installatie problemen maakt is al lang bekend.
Daarom komt ie niet vrijwillig bij mij in huis.....
 
Ja, dat was ik vergeten te vertellen.
Ik heb geprobeerd eerst op de oude harddisk te formatteren.
Het was geformatteerd maar toen ik ging rebooten...wilde ie het weer gaan formatteren... en dit ging eindeloos door... ook met verschillende opties geprobeerd.... maar dit hielp niet.
 
Ok.

Fijn dat je pc nu weer lekker fris draait. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan