Geen netwerk/internet na SP2 of SP3

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wurf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wurf

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Hallo,

- Ik heb een frisse installatie van XP gedaan (na volledige format).
- De PC hangt via 2 gigabit switches aan de modem/router.
- Na installatie van XP gaat alles prima.
- Na installatie van SP2 krijgt de PC geen IP adres meer toegewezen door DHCP, echter WEL wanneer de switches eruit gaan en de PC rechtstreeks aan de modem/router hangt!
Het vreemde is dat ondanks dit toegewezen IP adres er geen netwerkverkeer mogelijk is (ook niet met de modem).

Het IP adres komt overeen met de range hier (192.178.1.xx) dus dat lijkt in orde.
Iedere andere PC (ook XP SP3) op dezelfde kabel aangesloten heeft binnen een paar seconden een IP adres en volledige netwerk/internet, ook MET de switches ertussen.
Op de pc staat nog helemaal niets aan software geïnstalleerd en de firewall is volledig uitgeschakeld.
Ik kom er niet meer uit!

Greetz,
Marcel

Ik begrijp je niet helemaal. Het IP adres ligt in de range van 192.178.x.x??? In ieder geval moet het IP adres liggen in de range van 192.168.x.x.

Waarom heb je overigens SP2 geïnstalleerd? De SP's zijn cumulatief, dus je hoeft alleen SP3 te installeren. Die bevat ook alle updates uit SP2.

Weet je zeker dat je maar één DHCP server in je netwerk hebt?

Bjor

Hoi,

Ja, klopt. 192.168.178.xx. Typo...

Er hangt weliswaar nog een DHCP server in het netwerk, (draadloze router) maar die zit alleen op het draadloze gebeuren.

Ik vrees dat die tweede DHCP server toch roet in het eten gooit. Schakel de DHCP server eens uit op dat apparaat waarop je pc zonder Internetverbinding NIET is aangesloten en kijk of je dan een IP adres krijgt en je verbinding met Internet hebt.

Bjor

Ik wilde dit gaan testen, maar kwam erachter dat ik dat al had gedaan (zie mijn initiële posting). Ook als de PC rechtstreeks in de modem/router zit geprikt wordt er wel een IP adres toegekend, maar is er geen verkeer mogelijk. Zelfs niet naar de modem (Fitz Box van XS4ALL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan