Geen netwerk meer in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

srtetsuy

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2016
Goedemorgen,

Sinds een paar dagen heb ik zomaar geen wifi verbinding meer.
Ik kan wel verbinding maken met de router, enkel krijg ik rechts onder in beeld een geel uitroepteken in het wifi icoontje te staan en kan ik niet op internet.
Ook met een ethernetkabel werkt het niet en krijg ik dezelfde melding.
Ik heb al geprobeerd de virusscanner etc uit te zetten en de netwerkkaart uit te schakelen en vervolgens weer in te schakelen maar niets helpt.
Alle andere apparaten hebben wel verbinding en ook de router resetten heeft geen resultaat..

Iemand hier nog een idee?

Zet je router modem eens uit en schakel hem een minuutje later weer is.
Dit helpt in veel gevallen.

@dnties: oeps, over het resetten heen gelezen.

@srtetsuy: Ik ga er vanuit dat je het over een laptop hebt
Ook met een ethernetkabel werkt het niet en krijg ik dezelfde melding.
Bij iemand anders, (buren vrienden Mc Donalds etc) lukt het daar wel?

@srtetsuy : een nog niet gestelde vraag intrigeert mij :

wat is er 'een paar dagen geleden' hardwarematig en / of softwarematig aan je systeem veranderd / gebeurd / gesleuteld?
Dat het zowel bedraad als onbedraad niet werkt, wijst mogelijk in één en dezelfde richting......... al is het zonder nadere info lastig te voorspellen in wélke richting precies.
Check ook eens na de data van binnengekomen Windows updates, wanneer precies was / waren de laatste?

Bedankt voor de snelle reacties!

Bij de buren werkt het ook niet, de-installeren van drivers heb ik ook gedaan en werkt ook niet.
De laptop is van mijn pa, volgens hem heeft hij niets veranderd aan software etc, of het moet al onopgemerkt zijn.. kan ik hier ergens iets van terug vinden misschien?

En een terugmelding over de resultaten van de acties, gelinkt in posting #3, zou ook wel handig zijn...

Tijs.

Terug gaan naar een herstelpunt?
Misschien eerst een live cd proberen. Kijken of hij daar mee wel op internet komt.

Erg rigoureus: Opnieuw windows installeren?

Het zit wel mee, windows systeemherstel staat uit dus er is geen herstelpunt.

. óf de driver-software gaan bijwerken [Gegeven dat nieuwere drivers blijkbaar niets opleveren lijkt me dat je b. moet gaan doen.]Gedaan via usb maar heeft geen zin
b. óf terugvallen op de door Windows 10 meegeleverde drivers, dus deïnstalleren van drivers(oftware) die je eerder hebt gedownload en geïnstalleerd. Ook gedaan maar werkt ook niet

Overigens kan het ook zijn dat firewall/anti-virus/anti-malware/proxy/anonimizer programmatuur wel in je vorige Windows versies werkten maar in Windows 10 rare bij-effecten creëren.
Dus ik zou (als al het voorgaande niets oplevert) eens kijken of je dergelijke programmatuur kunt deïnstalleren (als dat dan betaalde software is, dan moet je wel zeker weten welke installatie-sleutel etc. je nodig hebt om evt. later die software weer succesvol opnieuw te kunnen installeren). Geprobeerd AVG uit te zetten maar dit werkt ook niet, ik zal het nog proberen om het programma te verwijderen.

Laatste windows updates ook allemaal verwijderd, geen resultaat..

En (vervelend/irritant dat ik daarnaar moet vragen) wat leverde deze tips op, want dat stond er ook.

Tijs.

Tijs, (erg vervelend en irritant dat ik dit moet zeggen) deze heb ik helaas over het hoofd gezien, ga deze tips nu lezen en uitvoeren:thumb:

No offence, maar dat begrijp ik dus écht niet.......

Jij hebt een probleem, er worden adviezen gegeven en dan 'zie je er één over het hoofd'? Voor mij redelijk onbegrijpelijk.
Ik heb ook wel eens een vraag / probleempje op de Helpmij gepost en geloof mij, de gegeven adviezen S P E L D E ik letter voor letter, want IK wil namelijk mijn probleem opgelost zien en dus lees ik ieder bericht zorgvuldig.

Laatst bewerkt:
Daar ik kleur niet goed zie, had ik niet gezien dat 'deze webpagina' een link was, en dus van mening was dat men die pagina bedoelde waar ik aan het lezen was op dat moment....
HTML:
Doe eens de stappen in deze webpagina

Algoed, ik heb inmiddels de optie 'Windows vernieuwen' gekozen waarbij alle apps etc verwijderd worden en de pc naar fabrieksinstellingen terug gezet wordt.
Conclusie, internet werkt weer!

Ok, ik was vooral benieuwd geweest of de volgende opties in die webpagina wat opleverden:
Probleemoplosser voor netwerken
netsh winsock reset
netsh int ip reset
Netwerk opnieuw instellen

Jammer van het "kostenplaatje" van het opnieuw moeten installeren van apps/programma's, mooi dat het is opgelost.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan