Geen netwerk meer na bridge mode orange(isp) modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorisVervoort

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2023
Hoi iedereen,

Ik heb een nieuwe router (Archer AX11000) gekocht om mijn wifi in huis te boosten en om er ook voor te zorgen dat mijn toekomstige NAS aangesloten kan worden met link aggregation. Nu hadden ze mijn aangeraden om mijn modem (Siligence) van Orange in bridge mode te zetten zodat enkel mijn nieuwe router het nodig kan doen voor mijn netwerk/wifi. Wanneer ik de modem in bridge mode zet krijgt mijn nieuw gekoppelde router (LAN4) geen netwerk meer, wat maakt dat ik geen internet/wifi meer heb in huis.

Moet ik nog iets aanpassen in mijn router om dit te laten werken?

Alle tips/tutorials/artikelen zijn welkom.

Joris

Laatst bewerkt:
Het handigste is om ff Orange te bellen, die kunnen je exact de settings geven die je nodig hebt.
Soms ondersteunt een provider alleen een bepaald merk en als je die niet hebt.... dan is het ook handig te weten dat je het verder zelf uit mag zoeken, maar dan heb je iig hun settings wel, die post je dan hier (zonder wachtwoord....)

Het is ondertussen opgelost.

Volgens de gegevens van Orange moet je uw router aansluiten aan poort/LAN 4 want alle andere worden uitgeschakeld. Ik dacht dat ik dit gedaan had. Helaas had ik me vergist. De router was aangesloten op de eerste poort/LAN. Nu dat de router verbonden is met de juiste poort werkt alles perfect.

Alvast bedankt voor je reactie en nog een fijne dag!

Prima dat je er zelf achter kwam,:thumb:, dat was er in het telefoontje met Orange vast anders ook uit gekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan