geen netwerk xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

hreisch

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2003
Berichten
273
Ik heb 2 PC`s (xp pro) via de wizzard geinstaleerd voor netwerken en internet verbindingen delen voor een thuisnetwerk.
1 pc heeft via een usb modem een ADSL verbinding
internet en schijfen staan op delen en firewall staat uit.
de andere pc kan wel de modem openen maar de startpagina geeft vervolgens aan dat de netwerk instellingen niet goed zijn.
ook kan je via netwerk verbindingen de andere PC niet zien.
dit heeft voor dat ik alles geformateerd heb goed gewerkt.
BVD
:confused:
 
Dan is je modem niet goed geconfigureerd op de pc die hierop aangesloten is wat voor profider heb je?
 
Maak even een diskette aan in Mijn netwerklokaties- Thuis netwerk of kleinbedrijfsnetwerk en installeer die eens op pc 2 zou die moeten werken.
 
Internet wel gedeeld op de eerste pc ?
 
Internet delen doe je onder Mijn Netwerklokatie
 
naar mijn weten staat dit dus goed, of moet ik nog een andere instelling controleren
 
kan iemand mij verder helpen
kan dit probleem met een insteling in administrator te maken hebben (ik heb hier niets in gedaan).
Ik hoorde inmiddels dat iemand anders exact het zelfde probleem heeft maar ook nog geen oplossing.
 
Wat voor besturing sys staat er op pc2
 
bij de desktop zie ik de laptop in mshome met "zoeken naar computers in werkgroepen" verder dan dat kan je niet komen omdat ik de rechten niet zou hebben. Als ik dit bij de laptop doe zie ik niets en krijg de mededeling dat ik niet de juiste machtigingen zou hebben terwijl deze ook in de MShome werkgroep zit.
beide computers hebben een beheerders account
 
Laatst bewerkt:
XP Home

Heb net de zelfde ellende achter de rug bij Windows eXtra Problemen Home edition op een Medion machine.

Kreeg hem wel aan de praat na een nieuwe installatie, maar van pure nijd Win2K opgezet.

Eric.
 
ik ben weer een stukje verder.
op biede computers zie ik in de werkgroepen de pc`s, echter verder kom ik niet.
comp geeft de melding dat ik niet de juiste machtiging zou hebben en dat hij het juiste netwerkpad niet kan vinden, en zoals ik al eerder zei beide hebben beheerder account.
het is om gek van te worden.:rolleyes:
 
Heb je ook al geprobeerd om een gastaccount aan temaken, dit moet je doen zonder ww en inlognaam, en op bijde pc,s. bij mij is zo ook het probleem opgelost.
 
nee geeft het zelfde resultaat, ik heb ook geprobeert de namen van de andere acounts te wijzigen, ook dit geeft geen verschil
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan