Geen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Berichten
438
Ik heb 2 pc's middels 2 netwerkkaarten en een crosscable met elkaar verbonden. Allebei de pc's hebben Win XP. PC 1 heeft tevens een 2e netwerkkaart met internet.

Netwerk werkt niet, internet delen wel.

PC 1:
Wanneer ik op mijn netwerklocaties klik zie ik alleen de map Shared docs op pc 1. Wanneer ik dan aanklik zoeken in werkgroep zie ik beide pc's staan. Wanneer ik echter op PC 2 klik krijg ik de melding: PC 2 is niet toegankelijk, mogelijk niet de juiste machtiging, kan netwerkpad niet vinden.

PC 2:
Wanneer ik op mijn netwerklocaties klik zie ik alleen de map shared docs op pc 2. Wanneer ik dan aanklik zoeken in werkgroep krijg ik de melding: Mshome is niet toegankelijk, mogelijk niet de juiste machtiging, kan netwerkpad niet vinden.

Een router met cat5 levert hetzelfde probleem op.

Alvast bedankt, emc.
 
Misschien wat ideetjes.

Zet in eerste instantie de fiewalls eens uit, en probeer het dan eens weer

Je zou nog eens een extra map kunnen delen voor het testen, en geef die dan ook de rechten mee dat iedereen er in mag kijken. (klik evt op de help functie)

Als het niet lukt zal je pc1 moeten vertellen dat de gebruiker van pc2 ook rechten heet op pc2, oftewel je zal rechten moeten instellen maar dit is geheel afhankelijk hoe je pc1 en pc2 heb ingericht. Je kan niet zomaar als "piet" in de bestanden van "jan" kijken, zelfs niet in de standaard instellingen.
In dit geval moet je piet ook bekend maken op de pc waar jan op staat en vertellen dat piet in de bestanden van jan mag kijken. Dus piet de rechten toekennen.

Het is even stoeien, maar geeft je misschien de duwtje in de goede richting :D

Hopelijk heb je er wat aan

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan