Geen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bushie

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Beste mensen,

ik heb op de Packard Bell site een paar drivers gevonden voor mijn netwerkadapter. Op mijn laptop echter staat er een andere geïnstalleerd. Weten jullie misschien hoe ik die kan verwijderen en de goede kan installeren?

Ik zou het zeer op prijs stellen als er iemand mij snel helpt, ik ga namelijk morgenavond op vakantie:confused:

Die kan je gewoon laten staan hoor, je mag wel 2 netwerkadapters geïnstalleerd hebben, als je er maar 1 van gebruikt.

Eerst de software installeren van de netwerkkaart, daarna netwerkkaart erinsteken en daarna drivers updaten van degene die je gebruikt.:)

Sorry maar dat gaat mij een beetje te snel:(

Ik heb de driver software nu op een usb stick, ik heb het op de laptop geinstalleerd en met succes. Maar als ik in mijn apparaatbeheer kijk, zie ik het apparaat niet, hij wordt dus helemaal niet gebruikt

Het lijkt mij zo, dat je drivers installeert nadat je de netwerkkaart installeert.

Ik durf het niet met 100% te zeggen, maar je kunt proberen wat ik net dus zei.

Zou u mij ook misschien kunnen zeggen hoe ik de driver installeer? :)

Als ik de oude netwerkkaart verwijder en op plug en play druk, vind hij die oude weer en installeert die dan.

Ik weet niet hoe ik die nieuwe moet installeren, dit is hetzelfde met mijn video...

Ik kan geen video's afspelen

Laatst bewerkt:
Je hebt meegekregen met de nieuwe netwerkkaart : een installatie CD.

Eerst die CD installeren, daarna pas de netwerkkaart in de computer stoppen , en daarna kun je drivers installeren. Windows herkent die drivers dan nog niet en pas na de driver installatie wel.

En anders is iemand anders wel bereid om je te helpen. Succes :thumb:

Laat ik het zo zeggen. Ik had een nieuwe laptop gekocht, er zat natuurlijk Vista op.
Ik wilde geen Vista dus installeerde ik XP. Na de installatie deden een paar onderdelen het niet.

Na dit te hebben gemerkt heb ik het naar een computerzaak gebracht en zij hebben
Vista opnieuw geïnstalleerd. Nu doet mijn Videokaart en netwerkadapter het echter niet.
Ik heb ook geen cd bij aankoop gekregen...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je het nu over - fysiek zeg maar - twee verschillende netwerkkaarten, of over twee verschillende drivers (de stuurprogramma's dus) voor één en dezelfde netwerkkaart?

Dan installeert de laptop automatisch Vista. Dit is geen probleem.

Bij sommige computers zit er een programmaatje op dat de fabrieksinstellingen terugzet.
Ik raad je aan dat te gaan gebruiken, want dan is er niks aan de hand en komt er gewoon vista op.

Anders kun je proberen een keer systeemherstel te gaan doen.

Hoi,

Heb je het nu over - fysiek zeg maar - twee verschillende netwerkkaarten, of over twee verschillende drivers (de stuurprogramma's dus) voor één en dezelfde netwerkkaart?

Ik heb een ethernetcontroller en een wlan bij netwerkadapters?

En hoe doe ik systeemherstel?

Druk op de start knop , vul dan in systeem en dan zie je een computer + klok met de naam systeemherstel.

Sla wel alles goed op voordat je hier gebruik van maakt.

En moet je van beiden de drivers vervangen omdat ze het beiden niet doen, of van één van de twee?

Er staat bij allebei een kruisje, er staat wel dat ze allebei correct werken maar dat is dus niet zo. Anders zouden ze het wel doen:confused:

Buh .... een kruisje?
Staat dat in de hardwarelijst?
Of in het systeemvak ten teken dat er geen verbinding is?

Dat lijkt me logisch, je hebt ook geen verbinding met internet erop, gaf je aan.

Wat geeft apparaatbeheer aan? Zie Start ; schrijf apparaatbeheer.

Ja .... en als je in het netwerkcentrum nu kijkt onder de rubriek 'Delen en verkennen', staat daar dan alles ingeschakeld, behalve 'Met wachtwoord beveiligd delen'?

Die geeft aan dat alles goed werkt. Het is inderdaad ingeschakeld

Tsja .... dan is er niks mis met de netwerkkaart(en) hoor.
Dat zou wél zo zijn als je:

- Naar het configuratiescherm gaat
- Op apparaatbeheer klikt
- en bij netwerkadapters gele uitroeptekens ziet staan.

Is dat niet zo, dan functioneren je netwerkkaarten goed en is er wat anders aan de hand waardoor je geen verbinding met de router of modem krijgt.

Lees ook eens wat andere mensen zeggen aub. Hij geeft aan dat alles perfect werkt in apparaatbeheer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan