geen netwerkadres/ ip adres vernieuwd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes_00

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Hoi allemaal!

Als eerste wil ik jullie even vertellen dat ik niet al te veel van laptops afweet, dus niet te moeilijk he :thumb: Thanks!

Ik heb een week geleden een nieuwe laptop gekocht, een Medion.
Nu heb ik een probleem. In mijn laptop zit een wifi kaart voor draadloos internet. Ik heb dit thuis en bij mijn vriend al geprobeerd maar er is een probleem.

Als ik de laptop opstart krijg ik te zien dat ik een uitstekende verbinding heb, alleen kan mijn laptop geen internetpagina's weergeven.

Als ik dan vervolgens op herstellen druk, krijg ik te zien dat ik beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heb:

U hebt mogelijk geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Hieronder even wat informatie over hoe ik de instellingen nu heb staan. Voor zover ik alles snap he :o

ik heb zoveel mogelijk alle instellingen op automatisch gezet. Op die manier (heb ik gehoord) gaat alles zo gemakkelijk mogelijk.

Mijn IP-adres staat ook op automatisch. Maar hier heb ik ook grootse problemen mee. Deze wil als ik op herstellen druk ook niet altijd vernieuwen. Dus hier is volgens mij ook nog iets niet goed mee.

Ook heb ik geprobeerd of ik met een kabel wel internet krijg, dus direct aan de modum vast. Helaas werkt het dan ook niet. Dus het probleem zit m niet in mijn wifi kaart dacht ik.

De laptop is nog maar een week oud, en er staat nog niks nieuws op, alleen windows XP

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!!! Ik zou graag mijn laptop willen gebruiken :o

Groetjes Marloes

zend je modem een draadloos signaal uit of heb je daarvoor een router?

En is de draadloze netwerkkaart wel aangezet??

inderdaad. bij de Netwerkverbindingen de LAN-verbinding uitschakelen en alleen de draadloze ingeschakeld hebben wil ook nog wel eens lukken.

Ik heb mijn draadloos wel aan staan hoor, ik krijg zelfs een uitstekende verbinding. Het probleem is dat de laptop wel een signaal ontvangt, maar niks verstuurd.

En of we een modum of een router hebben: We hebben aan de hoofdcomputer een SMC draadloze router zitten.

Maar hier ligt het niet aan, want een andere computer en een andere laptop hebben via deze router gewoon draadloos internet wat goed werkt.

Bedankt dat jullie meedenken. :p
Groetjes!

Je kunt een uitstekende verbinding hebben maar dan is het niet noodzakelijk dat de kaart ingeschakeled is.
Heb je al bij configuratiescherm, netwerkverbindingen gekeken.
Daar moet je verbinding staan......
zet deze eens een keer uit en weer aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan