hallo! vraagje:
heb het volgende:
Linksys draadloze netwerkkaart, Linksys draadloze modem/router
"Vaste" Pc en een laptop met draadloos pcmcia kaartje.
De laptop draait prima op draadloos internet maar.....
De vaste pc maakt wel verbinding maar geeft aan dat er een beperkte of geen verbindingsmogelijkheden zijn. Het probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de pc heeft gegeven (zegt de melding zelf dus!)
Ik heb al eens de router gereset, de firewalls staan uit, ook zonder WEP of WPA werk het niet.
Tevens staat DHCP-server op ENABLE, maar er staat geen adres achter.
Als ik handmatig op de vaste pc een ipadres geef aan de verbinding (dezelfde als ik in de laptop terug vindt , 192.168.1.1) dan maakt de vaste pc ook netjes verbinding en geeft geen foutmelding....echter internetten...ho maar...
iemand tips?
AANVULLING:
Als ik op de laptop doe: ipconfig /all staat er bij dhcp ingeschakeld JA
Als ik het doe op de pc staat er NEE
heb het volgende:
Linksys draadloze netwerkkaart, Linksys draadloze modem/router
"Vaste" Pc en een laptop met draadloos pcmcia kaartje.
De laptop draait prima op draadloos internet maar.....
De vaste pc maakt wel verbinding maar geeft aan dat er een beperkte of geen verbindingsmogelijkheden zijn. Het probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de pc heeft gegeven (zegt de melding zelf dus!)
Ik heb al eens de router gereset, de firewalls staan uit, ook zonder WEP of WPA werk het niet.
Tevens staat DHCP-server op ENABLE, maar er staat geen adres achter.
Als ik handmatig op de vaste pc een ipadres geef aan de verbinding (dezelfde als ik in de laptop terug vindt , 192.168.1.1) dan maakt de vaste pc ook netjes verbinding en geeft geen foutmelding....echter internetten...ho maar...
iemand tips?
AANVULLING:
Als ik op de laptop doe: ipconfig /all staat er bij dhcp ingeschakeld JA
Als ik het doe op de pc staat er NEE
Laatst bewerkt: