Garfield1966
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 dec 2007
Ik heb mijn probleem ook al bij: "Internet delen en overige netwerk vragen" gesteld, maar dat is waarschijnlijk de verkeerde.Daarom het hier maar eens geprobeerd.
Ik heb dit weekend mijn computer geformatteerd. Er stond eerst W98 op en nu heb ik daar Windows XP op gezet. De computer doet het goed, maar ik krijg maar geen verbinding met het internet. Dat internet gaat via een bedraade router. De netwerkkaart moet volgens het systeem goed werken. De computernaam staat volgens mij ook goed via werkgroep MSHOME. Heel wat wizards gebruikt maar krijg altijd maar de melding van beperkte of geen verbinding. Wie heeft de gouden tip of een of andere gebruiksaanwijzing om dit op te zetten.
Het gaat nog niet lukken. Wat heb ik verder nog gedaan/gecontroleerd.
De moederbord cd's bekeken of er nog iets geïnstalleerd moet worden.(nee dus)
Bij apparatenbeheer staat de Realtek RTL 9029 PCI ethernet adapter als werkend.
Op de router brandt het lampje dat hij de netwerkkaart ziet.
De kabel was goed: net als vorige week de netwerkkaart en router.
Als ik de netwerkkaart uit en aan zet gaat hij de verbinding zoeken en daarna de melding geven: Er wordt geen netwerkadres aan de computer toegewezen.
Wie kan mij een tip geven om dit op te lossen.
Ik heb de tip van Bertus gelezen: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/netwerk_aanleggen/1 en daarna de dingen gedaan van paragraaf 10: nl start / uitvoeren /cmd / ipconfig
Het antwoord hierop is ip adres: 169.254.197.235 (dat is dus een fout adres)
subjet mask: 255.255.00
standaard gatewayadres: leeg
Daarna gepingt volgens dezelfde gebruiksaanwijzing:
antwoord: wel ping van <1 ms
Dus dat is wel goed
Ik heb het vergeleken met mijn andere computer (waarop ik nu werk)
Dan is het ip adres 192.168.2.8
subjetmask 255.255.255.0
standaard gateway 192.168.2.1 DHCp server en dns server hebben hetzelfde nummer.
Hoe krijg ik een goed ipadres.
Ik heb dit weekend mijn computer geformatteerd. Er stond eerst W98 op en nu heb ik daar Windows XP op gezet. De computer doet het goed, maar ik krijg maar geen verbinding met het internet. Dat internet gaat via een bedraade router. De netwerkkaart moet volgens het systeem goed werken. De computernaam staat volgens mij ook goed via werkgroep MSHOME. Heel wat wizards gebruikt maar krijg altijd maar de melding van beperkte of geen verbinding. Wie heeft de gouden tip of een of andere gebruiksaanwijzing om dit op te zetten.
Het gaat nog niet lukken. Wat heb ik verder nog gedaan/gecontroleerd.
De moederbord cd's bekeken of er nog iets geïnstalleerd moet worden.(nee dus)
Bij apparatenbeheer staat de Realtek RTL 9029 PCI ethernet adapter als werkend.
Op de router brandt het lampje dat hij de netwerkkaart ziet.
De kabel was goed: net als vorige week de netwerkkaart en router.
Als ik de netwerkkaart uit en aan zet gaat hij de verbinding zoeken en daarna de melding geven: Er wordt geen netwerkadres aan de computer toegewezen.
Wie kan mij een tip geven om dit op te lossen.
Ik heb de tip van Bertus gelezen: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/netwerk_aanleggen/1 en daarna de dingen gedaan van paragraaf 10: nl start / uitvoeren /cmd / ipconfig
Het antwoord hierop is ip adres: 169.254.197.235 (dat is dus een fout adres)
subjet mask: 255.255.00
standaard gatewayadres: leeg
Daarna gepingt volgens dezelfde gebruiksaanwijzing:
antwoord: wel ping van <1 ms
Dus dat is wel goed
Ik heb het vergeleken met mijn andere computer (waarop ik nu werk)
Dan is het ip adres 192.168.2.8
subjetmask 255.255.255.0
standaard gateway 192.168.2.1 DHCp server en dns server hebben hetzelfde nummer.
Hoe krijg ik een goed ipadres.