Geen netwerken beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik heb hier de laptop van mijn kleindochter staan. Probleem is dat ze geen netwerk meer heeft.
Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:

• Als ik via het Netwerkcentrum tracht een verbinding te maken een netwerk, dan krijg ik de melding: ‘er zijn geen verbindingen beschikbaar’. Keuze ‘Probleem oplossen’ werkt ook niet.
  • Links in het netwerkcentrum staat normaal zoiets als ‘Draadloze netwerken beheren’. Deze keuze is er niet ‘meer’
  • Ook met een externe adapter van mijn eigen netwerk (van desktop) geen resultaat. Zelfs niet met een bedrade aansluiting op mijn netwerk.
  • In apparaatbeheer staat bij de netwerkkaart/- module een uitroepteken. Als ik kies voor ‘installatie ongedaan maken’ dan werkt dit niet. De module/kaart blijft staan. Ook uit- en Inschakelen geeft geen resutaat. Er staan onder netwerkadapters nog een aantal andere zaken, zoal Broadcom Netlink, Terredo tunneling en een 8-tal WAN-minipoorts; allen met een uitroepteken. Geen idee waar het allemaal voor is.

Ik heb het idee dat de volledige netwerkmodule stuk is. Is er een manier om definitief vast te stellen of deze wel of niet stuk is? Wellicht heeft ze de laptop laten vallen!

Excuus voor het lange verhaal…

Hi, dat is altijd lastig.... Voor wat het waard is:

... laptop ... Zonder merk en type wordt het wel heeel lastig daar iets over te zeggen..
- punt 1: als er geen netwerken zichtbaar zijn staat de netwerkkaart uit, is de driver niet geïnstalleerd of hij is stuk. Er is vaak een knopje of schuifje om de netwerkkaart in/uit te schakelen, heb je daar al naar gekeken.
- punt 4: wijst ook op een afwezige//kapotte driver (of kaart). Maar dat gebeurt niet door een laptop te laten vallen. Dan zal eerder de harddisk sneuvelen.

Als je ook geen netwerk hebt met een bedrade aansluiting lijkt het er op dat de hardware van het netwerk deel stuk is of uitgeschakeld.

Heb je de bijbehorende rescue cd/dvd of kun je daaraan komen? Is er een herstel (recovery) partitie of procedure (zie handleiding - ff googlen op merk en type..).

Een rollback naar een eerder herstelpunt levert ook niets op?

In het uiterste geval, als je er echt niet uit komt, kun je de persoonlijke bestanden backuppen en windows - inclusief alle drivers - van de meegeleverde Win cd opnieuw installeren.

Hallo, bedankt voor je uitgebreide en duidelijke reactie....

Sorry, vergeten... het is een Packard bell Easynote TJ66, en netwerk is ingeschakeld en 'in ons geval' rode lampje brand..

Herstelpunt werkt niet, mogelijk is er meer aan de hand met de laptop....

Ik kan de laptop terugzetten naar de fabrieksinstelling en ik heb ook nog een 'oude' Acronis-image liggen, maar mijn insteek was: als ik zeker weet dat de netwerk-hardware kapot is, dan hoef ik al die moeite niet te nemen, want dan heeft het geen zin. Maar ik begrijp dat je niet ergens kunt controleren of de netwerkkaart stuk is. En zou het installeren van drivers zin hebben? lijkt me niet? Graag, als je de moeite wilt nemen, hier een adviesje over.

Groet, george

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf nog even aan het snuffelen geweest en 'toch maar' (hoewel ik er niet veel vertouwen in had) de drivers van de Atheros netwerk gedownload en geinstalleerd. En ja hoor het werkt. Mooi!!
Zoals ik schreef stonden er nog een aantal ander uitroeptekens, o.a. bij Broadcom Netlink, en Terredo tunneling. Ook van Broadcom inmiddels drivers geinstalleerd. Ook dat werkt nu.
Van Terredo tunneling begreep ik dat het voor het 'toekomstige' IPV6 is, en dat je het uitroepteken wel kunt laten staan.

Nu staan er alleen bij een 8-tal WAN-minipoorts nog uitroeptekens, maar is ook zoiets als 'never change a running system' en ik vraag mij dan ook af of ik nog mee zal gaan rommelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan