'Geen netwerken gevonden' op Dell tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ilvie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2015
Hallo,

Ondanks dat de Wi-Fi het prima doet op mijn andere apparaten (telefoon, laptop, PC van mijn ouders) lukt het mijn Dell tablet maar niet om het Wi-Fi netwerk te vinden. Ik heb de router meerdere malen uit- en aangezet en ik heb een virusscanner aangezet, beiden hebben echter niks opgeleverd.

Kan iemand hier mij mee helpen/mogelijke oorzaken of oplossingen aandragen?

a. Welk type Dell tablet?
b. Heb je wifi wel aangezet op de tablet?
c. Staat de tablet misschien in Vliegtuigmodus?

Tijs.

Het type is: Dell Latitude 10.

De wifi staat aan en de tablet staat niet in vliegtuigmodus. Eerder heeft de wifi wel gewerkt, het werkt niet meer sinds ik (gisteren) enkele software heb geïnstalleerd van IObit (Advanced Systemcare 8 en Driver Booster 2). Deze heb ik overigens ook op mijn laptop (Lenovo) en hier heb ik nooit eerder problemen mee gehad. Ik heb de software inmiddels verwijderd. Ik heb gepoogd om een systeemherstel te doen, maar dit is mislukt vanwege een onbekend probleem.

Gelukkig had je niet in je startposting beweerd dat je (zelf) niets aan de tablet had veranderd/geïnstalleerd en het probleem nu optreedt...
Ok, je hebt dus nu een serieus probleem (ik schat in dat System'care' hiervoor verantwoordelijk is, niet Driver Booster).

Zo een paar opties:
a. Je verwijdert je netwerkadapters in Apparaatbeheer, incl. het zetten van de vinkje dat je ook de driver wilt verwijderen. Daarna in appwiz.cpl nakijken welke drivers Dell er voor had geïnstalleerd en die verwijderen/deïnstalleren.
Geldt ook voor drivers die Driver Booster evt. alternatief voor je had geïnstalleerd.
Daarna de pc herstarten en kijken of het al werkt. Indien niet, de drivers van Dell installeren die horen bij de tablet. Desnoods downloaden vanaf een andere computer/laptop en overbrengen om te laten installeren.
b. Werkt a. niet (geen problemen in Apparaatbeheer, maar toch geen netwerkverbinding): Je download op een andere computer/laptpop, brengt over en pak uit Windows Repair All in One (portable). Start het uitgepakte programma.
Je gebruikt daar de volgende opties:
Ga meteen naar Step 2: Optional
Doe daar de Open prescan en de Start Scan daarin.
[Repair alles waar wat evt. mis is.]
Ga naar Step 4: Optional en doe de System File Check
Herstart de pc hierna. Start weer Windows Repair All in One en ga naar Step 5: Backup
Doe de Registry Backup en de System Restore (=Herstelpunt maken).
Mogelijk kun je dan meteen weer (via de Windows manier: rstrui.exe ) een herstelpunt terugzetten naar een datum waarop het allemaal nog werkte.
Indien herstelpunten nog niet werken, dan:
Ga naar tabblad Repairs, klik Open Repairs en vink de volgende items aan (even in nummers)
01, 03, 04, 05, 07, 09, 13, 15, 26, 27, 29 en 30. Klik op Start Repairs
Herstart daarna de tabblet en kijk of herstelpunten (weer) zijn te kiezen/terugzetten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt, ik ga het uitproberen! Ik zal laten weten of het gelukt is.

Ik heb optie A uitgeprobeerd en nu zijn er weer verbindingen beschikbaar (ik typ dit nu vanaf mijn tablet!).

Ik ben weer helemaal blij dat het weer werkt, hartelijk dank voor de tips!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de terugmelding, mooi dat je ermee geholpen bent. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan