Geen netwerkfuncties

Status
Niet open voor verdere reacties.

martti

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Hallo,

Op mijn laptop (nouja, eigenlijk die van mn vader) heb ik het volgende probleem:

Als ik Deze Computer start, duurt het bijna een halve minuut voor er iets weergegeven wordt. Tot die tijd zie ik enkel een lampje dat aan het zoeken is naar de inhoud. Als ik via bijv. uitvoeren direct naar C: wil is dat geen enkel probleem.

Ook bij Mijn Netwerkverbindingen staat helemaal niks, en als ik klik op 'een thuisnetwerk opstellen'(oid) dan gebeurt er gewoon helemaal niks.

Internet Explorer gaf ook een foutmelding, iets met een Machine Debug iets, maar deze zie ik niet meer na het aanvinken van een optie bij Internet Opties.

Het vreemde is dat ik nog wel gewoon bijv. mijn ADSL modem kan pingen, en ook nog gewoon kan internetten. Verder kan ik niks met het netwerk, en 'deze computer' starten duurt zeer lang.

Dit alles is volgens mij gebeurd nadat ik van het weekend bij familie was en even een analoge internetverbinding moest aanmaken omdat ze daar geen adsl hadden.

Laatst bewerkt:
Martti,

Bedankt voor de mededeling, en wat wil je nu ?

Ik denk dat je een paar adviezen wil hebben.
Vertel dan maar eens welk besturingsysteem er op de laptop van jouw vader staat.

en wat wil je nu ?

ligt dat niet een heel klein beetje voor de hand? ;)
ik hoop namelijk dat er iemand is die meer van computers afweet dan ik en mij kan helpen hiermee. dat ik weer andere computers kan zien, dat er bij 'mijn netwerkverbindingen' meer staat dan een mooi, wit vlak zonder ook maar een icon erin en dat het opstarten van Deze Computer niet meer gepaard gaat met een zaklampje dat een halve minuut naar de inhoud ervan gaat zoeken.

besturingssysteem is XP (daarom post ik ook op het XP-gedeelte)

Oke, dat is dus duidelijke taal.
Jij gebruikt xp, als het normaal geinstalleerd is dan kun jij ook een systeemherstel uitvoeren.
Dit doe je als volgt:
start-alle programmas-buraeuaccessoires-wizzard systeemwerkset-systeemherstel

Nu neem je een VET gedruktedatum van voor het probleem, dus een datum toen het nog wel goed werkte.
Daarna goed lezen wat er allemaal gevraagd word niet ongeduldig worden en de laptop gewoon zijn werk laten doen.
De laptop gaat een keer uit en ook weer aan, als je een wachtwoord ingesteld hebt om op te starten dan moet je dat dan ook doen. Daarna de laptop gewoon zijn werk weer laten doen totdat het gereed is. Dan kijken of alles weer werkt.

Suc6.

reeds geprobeerd van het weekend, helaas werd na het herstarten bij 'binnenkomst' in windows 'verteld' dat het systeemherstel niet uitgevoerd kon worden en daarom ook niet is uitgevoerd:(

Dat is jammer.
Kun je dan eens opstarten in de veilige modus op f8 drukken tijdens het opstarten en dan daar kiezen voor:

Laatst bekende werkende installatie.

geen enkel effect helaas:(

ben er net trouwens achtergekomen dat ik veel sites ook niet meer kan bereiken (nu.nl, www.speedtest.nl werken bijv. niet) (andere sites, www.planet.nl, www.google.nl, werken weer wel. sites weergegeven in de google zoekresultaten openen gaat ook goed)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan