Geen netwerklocaties op W7 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Berichten
147
Ik heb sinds een ruim jaar een Windows 7(sp1) laptop (Asus 4GBRAM 1.6Ghz dualcore)
Draadloos internet werkt prima, geen problemen.
Echter: mijn netwerklocaties worden niet gevonden!
Ik heb ook nog een Windows XP laptop (oude acer netbook) en een mediaplayer in het netwerk hangen.
De mediaplayer heeft een NAS servertje (SAMBA)
Met mijn oude netbook-je hoef ik maar "mijn netwerklocaties" aan te klikken en ik vind mijn mediaspeler (\\Playonhd\USB1)
Met mijn W7 laptop: helemaal niets!
Ook niet wanneer ik het netwerkadres opgeef.
Wanneer ik mijn XP aan zet vindt W7 wel de XP PC maar geeft tegelijkertijd dat het pad (\\acer) niet gevonden wordt???
De XP PC vindt de W7 PC helemaal niet.
Met andere woorden: Ik krijg mijn W7 PC niet vindbaar in het netwerk en kan er ook niets mee vinden terwijl het met de XP machine een fluitje van een cent is.
Beide PC's maken deel uit van hetzelfde netwerk (MSHOME), ik heb de thuisgroep aan en uit gehad, de firewall aan en uit gehad, ik weet het niet meer,
iemand suggesties?

JB
 
Eerst wat u kan doen is commando openen en probeer ping en ipadres van de ander machinne te gebruiken.

Een van de reden dat 1 machine en ander ziet en anders om niet is dat de optie delen uitgeschakeld is of niet zichtbaar is.
 
Dank, had ik even niet aan gedacht...
Wanneer ik nu het IP adres van mijn mediaspeler in de browser geef wordt de schijf gevonden en is bruikbaar. Vreemd blijft wel dat ik de Speler niet zie bij het doorzoeken van het netwerk????
De XP machine blijft echter onzichtbaar, Pingen gaat wel...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan