Geen netwerktoegang zodra andere verdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael64142

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2012
Hi,

Beneden op de onderste verdieping heb ik meestal zo'n 5 streepjes van de 5 (draadloos internet verbinding).

Zodra ik een verdieping hoger ga staat er een uitroepteken "Geen netwerktoegang".
Dit heb ik ook als ik met de laptop buiten ga zitten (zelfde probleem met een andere laptop).

Als ik de garage in ga met mijn telefoon bijvoorbeeld, dan werkt de verbinding wel op de telefoon.
Een verdieping hoger heb ik tevens ook gewoon internet met mijn telefoon, en iPod Touch.

Ik heb een Asus X73SD-TY086V met een Linksys E2000 router, en het standaard modem van Ziggo (Ubee).

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?

je kan een extender(versterker) er bij plaatsen

heb je trouwens alles lopen via linksys,en in ubee de wireless uit gezet???

Laatst bewerkt:
Ik heb nog niks aan de instellingen veranderd, tevens gebruik ik dus draadloos internet (Wireless) dus waarom moet ik deze dan uitzetten?

omdat er in die linksys ook al draadloos zit,en je daar een sterker signaal van hebt dan van ubee

In die ubee valt niks in te stellen, alleen stroom insteken en de kabel richting router.

Wat ik begrijp, is dat de ziggo helpdesk de ubee voor je in bridge modus kan zetten.
Dan heb je geen problemen het draadloze gedeelte, ip adressen etc.
Doe je dat niet, dan moet de linksys als switch ingesteld.
Twee routers (met dhcp aan) op een verbinding geeft altijd problemen.
Ziggo niet met vast bellen, als je ook telefonie hebt via hun. Dat valt nl uit bij het instellen.

Mvg Leo

Je kan op de Ubee de WiFi zelf uitzetten,
Kan gewoon onder het tabblad wireless, en wireless disabled.

De linksys serie, en dat weet ik uit eigen ervaring, blinkt ook niet echt uit in signaalsterkte.
Als ik het goed begrijp, is de Ubee een wireless modem/router, een optie om bij de linksys de wireless uit te schakelen
gezien opmerking ander forumlid ook geen optie dus.

De touch en mobile phone hebben behoorlijke antennes en zullen minder gauw problemen opleveren.
Zelf heb ik vergelijkbaar probleem kunnen oplossen om wat te "stoeien" met de plaatsing van de Linksys router
desnoods een iets langere kabel van modem naar router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan