Geen netwerkverbinding met PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

freekhofste

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2013
Hoi Helpmij,
Ik heb een oude Medion desktop met windows XP die geen netwerkverbinding kan maken met mijn thuisnetwerk. Hij vindt het netwerk wel en zodra ik er op klik kan ik ook een wachtwoord invullen. vervolgens gaat ie 5 minuten lang proberen te verbinden zonder enig resultaat (ook geen foutmelding). Alle andere laptops in het huis hebben nergens last van.

De PC heeft al eerder op het Netwerk gezeten en heeft het altijd gewoon gedaan tot een half jaar geleden. Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd en op verschillende fora gekeken maar kan het probleem niet achterhalen.

please helpmij!

Wel type beveiliging is gekozen?
WPA???
Heb je keuze in de router?

Mogelijk kan de draadloze netwerkkaart niet overweg met dit type.

Geen macadress beveiliging?

Geen update voor de drivers vd draadloze netwerkkaart?

beveiligingtype is WPA2 (dat staat bij de naam van het netwerk)
Ik kan niet in de router komen met die PC

zoals ik zei is de PC al eerder verbonden geweest met het Netwerk (zelfde router en provider), dus ik kan me niet voorstellen dat ie ineens niet met het type netwerkkaart overweg kan..

De drivers die geinstalleerd staan komen rechtstreeks van de originele support CD en daar heeft ie het voorheen ook mee gedaan..

Hoe kan ik zien of er een macadresbeveiliging aanwezig is?

echt al 100000 keer gedaan niks werkt. heb m ook langer uit laten staan maar maakt allemaal niks uit.

Even bekabeld aansluiten. Dan zie je de mogelijkheden in het routerconfig.

Je hebt 2 typen WPA2 ( TKIP en Aes ).

Ook macadress beveiliging is te zien in het routerconfig.

ok de PC staat echt op n onmogelijke plek om bedraad aan te sluiten op dit moment :P en ik heb geen kabel haha. dus is er n andere manier?
Ik heb idd bij de netwerkeigenschappen 2 soorten netwerkversleutelingen staan. allebei geprobeerd maar maakt geen verschil...

Kijk welke dr.l. netwerkkaart er in zit en haal op een nadere pc de nieuwste drivers binnen en installeer deze op de betrokken pc.

Heb ik gedaan, nieuwe drivers maken geen verschil helaas.
Het is een PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890) trouwens

Bij met Windoww Updates?

Gebruik je een apart progje om de newtwerkverinding te maken of gewwon XP.

Laatst bewerkt:
wat raar is is dat zodra ik de installatie van het stuurprogramma van de netwerkadapter ongedaan maak en vervolgens de driver opnieuw probeer te installeren, krijg ik steeds de melding dat het stuurprogramma al geinstalleerd is. pas nadat ik handmatig de bestanden uit mijn system 32 map haal, kan ik de driver opnieuw installeren..

Herstart en ga naar apparatenbeheer.
Maak de installatie van het apparaat ongedaan.
Installeer daarna opnieuw.

ok dit is raar. elke keer als ik t stuur programma opnieuw installeer krijgt ie een andere naam namelijk draadloze netwerkverbinding 12 ,13, 14, 15, 16, enz. Betekend dit dat de driver niet volledig wordt verwijdert?

Ga eens naar het netwerkcentrum en verwijder alle draadloze netwerken.

de enige verbindingen die daar staan zijn op dit moment draadloze netwerkverbinding 19, LAN-verbinding 5 en 1394-verbinding 3... zodra ik er een verwijder en later opnieuw installeer krijg ik weer een het volgende cijfer.

Was XP zélf ook geherinstalleerd? Want dan moet je ook Service Pack 3 installeren voor ondersteuning van (o.a.) WPA2.

Tijs.

XP is voorheen meerdere malen geherinstalleerd maar niet meer nadat het internet er mee ophield. hij is er ineens mee opgehouden dus kan me niet voorstellen dat het aan de windows versie kan liggen..

Zet dan eens een systeemherstelpunt terug van toen het allemaal nog wel werkte.
Kunnen we malware uitsluiten?
Scan eens met Mbam Free.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan