Geen netwerkverbinding op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

simone31

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2011
Een paar uur geleden gaf mijn laptop opeens aan dat er geen verbinding is en dat er ook geen verbindingen beschikbaar zijn. Normaal gesproken gebruik ik gewoon mijn eigen draadloos internet, die het nu op de gewone pc en een andere laptop nog wel doet. Ik heb het systeem al teruggezet, wat niets heeft opgeleverd. Bij ipconfig staat "medium ontkoppeld". Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen?

Als je in een command scherm

Ipconfig /all

Intoetst staat je draadloze verbinding er dan wel bij? Zo niet heb je mogelijk wireless uitgeschakeld op de laptop met een knop of toetsencombinatie

Nee, deze staat er inderdaad niet bij. Hoe kan ik wireless weer inschakelen?

Dat is afhankelijk van de laptop. Vaak is er een hardware druk-of schuifknop. Ook is er vaak een toetsencombinatie zoals fn-f7. Deze combinatie is vaak herkenbaar aan een zendmastje.

Dit is echter verschillend oer merk en per type. Acer heeft zelfs alle mogelijke combinaties wel eens gehad op een tyoe dat ze hebben uitgebracht. Lenovo's hebben vaak alleen een hardware knop

Ik heb een acer, en bij mij staat dat zendmastje op f3. Als ik fn-f3 intoets, gebeurt er echter niets..

Waarom Is het bijna altijd acer als er zoiets gebeurd? :) Die zijn werkelijk anders per model. Helaas heb ik vanvond zelf geen tijd meer om te zoeken, maar als je het type/model plaatst kan mogelijk nog iemand anders helpen

Natuurlijk kan het altijd nig een echt hardware probleem zijn of een driver conflict of iets dergelijks. Als je bij netwerkkaarten in je device-manager kijkt, is de wireless daar ook verdwenen?

Hoe kun je dit vinden? Sorry, ik heb niet heel veel verstand van computers.

Het type is 5253. Ik heb echt geen idee hoe ik bij netwerkkaarten of in BIOS kan kijken..

Als je er niet veel verstand van hebt is het misschien ook niet slim om in de BIOS te klooien maar als het altijd gewerkt heeft en en eens niet meer doet zal het daar niet aan liggen. Als je in ( afhankelijk van je OS ) in apperaatbeheer kijkt staat er soms een geel of rood teken bij je draadloze netwerkkaart onder netwerk adapters? In windows recht's click ( als je muis rechtshandig ingesteld staat uiteraard :P ) op Deze computer en kies beheren.

Onder netwerkadapters in apparaatbeheer staat alleen een Atheros..Gigabit Ethernet Controller die volgens mij ingeschakeld is. Ik zie hier niks over draadloos bij staan.. Er kwam ook geen draadloze verbinding te staan bij ipconfig /all

Als je de laptop uitzet en daarna aanzet kan je in de bios komen door op f2 of f10 te blijven drukken sla alleen geen dingen op als je niet zeker weet wat je doet dit kan je probleem alleen maar erger maken. Als je de instelling hebt gevonden en hij staat aan dan zal je probleem softwarematig zijn.

Tijdens het opnieuw opstarten op f2 gedrukt, er kwam alleen niets. Toch zie ik dat nu opeens internet het doet! Ik heb al eerder opnieuw opgestart, dus dat was denk ik niet het probleem. Hij doet het in elk geval weer, bedankt voor alle moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan