Geen netwerkverbinding Windows XP sp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jvanderweerden

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2013
Hallo,

Ik heb zojuist mijn PC weer eens uit de kast getrokken, na dat er langdurig een virus op heeft gestaan is het mij gelukt dit virus eraf te krijgen.

Nu wil ik weer verbinding maken met mijn netwerk, maar dit lukt dus niet.
Ik heb gewoon draadloos verbinding op mijn iPad, iPhone, Xbox 360 en laptop.
Met de verbinding zelf is niks mis, alleen als ik de verbinding aanklik op mijn PC, maakt hij er geen verbinding mee.

Als ik op draadloos netwerkverbinding herstellen klik, krijg ik "Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
Het IP-adres vernieuwen"

Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Jordy!

Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
in het CMD-venster:
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

Herstart de pc en kijk of het daarna beter gaat.

Tijs.

Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
in het CMD-venster:
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

Herstart de pc en kijk of het daarna beter gaat.

Tijs.

Bedankt voor je antwoord, ik probeer het in te typen, maar lukt me niet, zou je het precies willen typen zodat ik het kan kopiëren en plakken ?
Ook doet het commando reset resettext.txt het niet.

Laatst bewerkt:
Ok, dan in 2 opdrachten om te kunnen plakken in het Uitvoeren vakje (daarna op OK klikken nadat je het hebt geplakt):
Start -> Uitvoeren ->
cmd.exe /k netsh int ip reset resettext.txt
Start -> Uitvoeren ->
cmd.exe /k netsh winsock reset

Daarna kunnen beide CMD-vensters via het rode kruisje gesloten worden en de pc geherstart.

Tijs.

Ok, dan in 2 opdrachten om te kunnen plakken in het Uitvoeren vakje (daarna op OK klikken nadat je het hebt geplakt):
Start -> Uitvoeren ->
cmd.exe /k netsh int ip reset resettext.txt
Start -> Uitvoeren ->
cmd.exe /k netsh winsock reset

Daarna kunnen beide CMD-vensters via het rode kruisje gesloten worden en de pc geherstart.

Tijs.

Bij stap 1 krijg ik niks te zien in het CMD scherm bij stap 2 wel, namelijk "de winsock catalogus is opnieuw ingesteld."
Wat heb ik bij stap 1 fout gedaan ?

Niets fout gedaan: Die opdrachtregel geeft geen melding terug.

Dus nu kun je de pc gaan herstarten. Hopelijk leveren alle acties dan verbetering op.

Tijs.

Niets fout gedaan: Die opdrachtregel geeft geen melding terug.

Dus nu kun je de pc gaan herstarten. Hopelijk leveren alle acties dan verbetering op.

Tijs.

Nee, helaas lukt het me nog steeds niet verbinding te maken met mijn netwerk.
Nog andere suggesties ?

Alvast bedankt

Nou krijg ik " kan geen verbinding met dit netwerk maken, er is mogelijk een radiostoring tussen deze computer, en het netwerktoegangspunt, of het netwerk weigert toegang aan de computer."

Tsja, een vraag is: Is in de tijd dat de computer uitstond de (draadloze) router vervangen door een nieuw(er) exemplaar?
Zou bijv. kunnen dat je draadloze netwerkkaart niet geschikt is voor de nieuwe router.

Tijs.

Tsja, een vraag is: Is in de tijd dat de computer uitstond de (draadloze) router vervangen door een nieuw(er) exemplaar?
Zou bijv. kunnen dat je draadloze netwerkkaart niet geschikt is voor de nieuwe router.

Tijs.

Hij is inderdaad een keer vervangen, we hebben nu een thompson, maar dit merk hebben we altijd gehad.

Het type router, daar gaat het om, niet het merk.
a. Welke draadloze netwerkkaart zit er in de pc? [EDIT: Lees net belkin 802.11g]
b. Welk type Thomson router heb je?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat hoef je niet meer uit te zoeken: Je gaf toch aan dat er een belkin 802.11g netwerkadapter in de pc zit?
Wat ik nu nog moet weten is welk type Thomson router, en vooral: Wat voor draadloos netwerk straalt die uit? 802.11g? 802.11n?
Want de netwerkkaart en de router moeten (qua draadloze netwerkinstellingen/-mogelijkheden) wel compatibel zijn...

Tijs.

Dat hoef je niet meer uit te zoeken: Je gaf toch aan dat er een belkin 802.11g netwerkadapter in de pc zit?
Wat ik nu nog moet weten is welk type Thomson router, en vooral: Wat voor draadloos netwerk straalt die uit? 802.11g? 802.11n?
Want de netwerkkaart en de router moeten (qua draadloze netwerkinstellingen/-mogelijkheden) wel compatibel zijn...

Tijs.

Het is een thomson model TWG870UG

Die router kan 802.11b/g maar ook 802.11n aan.
Jouw netwerkkaart echter alleen 802.11b en 802.11g, maar ik heb het idee dat (onafhankelijk welke 802.11n er is ingesteld) er (ook) op 802.11g verbonden kan worden.

Wat mogelijk wél is ingesteld is het zgn. MAC-filter (zie deze handleiding, figuur 42 op pagina 60). Is het MAC-filter aangezet, zet die dan af (is zowiezo een magere extra beveiliging). Probeer dan opnieuw te verbinden vanaf je pc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Indien het een usb wifi stick betreft, wel de driver geïnstalleerd? en ook eens een andere USP poort geprobeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan