Geen nieuw document office word

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppedein

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Wanneer ik een nieuw document wil opstarten voor word, (office 2007) krijg ik dit bericht:

Het programma dat verbonden is met de geselecteerde sjabloon kan niet worden uitgevoerd of de toepassing kan de geselecteerde sjabloon niet gebruiken.

Nu heb ik eerst programmaherstel uitgevoerd, zonder het goede resultaat te krijgen, dus Word verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Weer niet het gewenste resultaat. Toen diagnose gedraaid, weer niets.Het komt er op neer, dat op dit moment OFFICE WORD niet te gebruiken valt.
Wie kan me hiermee helpen?
Ik gebruik VISTA.

Hoi,

Controleer, welke map wordt gebruikt voor het plaatsen van de gebruikerssjablonen:

Start Word
Klik op de Office-knop linksboven
Klik in het venster dat nu verschijnt rechts-onder op 'Opties voor Word'
Klik links in het opties-venster op 'Geavanceerd' en blader in het rechterdeel geheel naar onderen.
Klik op 'Bestandlocaties...'
Kijk bij 'Gebruikerssjablonen' welk pad en map hier staat.

Normaal is dit:

C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen.

Sluit Word

Blader via de verkenner naar deze map en verwijder hieruit het bestand Normal, of Normal.dotm.

Hallo,
Bedankt voor je antwoord, maar helaas staat er op heel de computer geen NORMAL of NORMAL.DOTM.
Nog suggesties?

Eerste wat je altijd even moet proberen is een snelkoppeling naar Word maken op je Bureaublad, en dan (met Ctrl-knop ingedrukt) Word opstarten.

Er wordt dan gevraagd of je Word in Veilige modus wilt opstarten. Doe dat.
Open dan het document. Loopt het niet vast, dan zal het aan de invoegtoepassingen liggen (anti-virus, pdf-schrijvers etc.), nu je zojuist gemeld hebt dat je geen normal.dot danwel een normal.dotm hebt.

Tijs.

Hallo,
Je hebt gelijk. Het kwam door mijn antivirusprogramma. Word.exe stond bij geweigerde programma's. Ik heb dit veranderd en het loopt weer als een tierelier.
Hartelijk bedankt, ik ben hier echt mee geholpen. Hier ben ik uren mee bezig geweest.
Toch weer wat geleerd.

Als er geen normal.dot op je c-schijf staat en een pdfschijver. Waar laat ie de normal.dot dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan