Geen nieuwe installatie mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

spschimmel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2005
Berichten
3
Een probleem:

Op gegeven moment liep mijn computer vast. Geen andere mogelijk dan control-alt-delete.

Hierna start windows xp professional niet meer op maar krijg ik de mededeling dat het systeembestand dat nodig is voor het opstarten hal.dll niet meer kan worden gevonden.

Opstarten met 'n windows xp cd werkt ook niet, ook 'n reddingscd biedt geen soelaas.

Weet iemand iets anders?????

Bij voorbaat mijn grote dank, mijn computer is nu onbruikbaar.
 
Begrijp ik dan goed dat wanneer je CD-rom op plaats nr. 1 zet de computer sowieso windows vanaf de cd kan opstarten of je de setup kunt afdraaien?
 
Ik snap je vraag niet helemaal maar als je CD als één zet zal de setup van Windows XP vanaf CD starten voordat Windows zelf start.
 
Geplaatst door spschimmel
Begrijp ik dan goed dat wanneer je CD-rom op plaats nr. 1 zet de computer sowieso windows vanaf de cd kan opstarten of je de setup kunt afdraaien?

Ja, dat begrijp je goed.
Als je diskette op 1 zet, cd-rom op 2, en harddisk op 3 in de boot-volgorde, dan zal de pc bij opstarten eerst een systeem gaan zoeken op diskette (opstart diskette).
Als die er niet is, zoekt de pc naar de cd-rom (boot cd-rom van windows installatie).
Is die er ook niet, dan wordt het besturings systeem van de harddisk gestart.
 
voor zover bedankt maar nu doemt de volgende melding op:

wanneer ik opstart vraagt ie in welke modus ik wil opstarten, ik kies voor normale modus; krijg 'n windows opstart scherm en vervolgens een blauw scherm met de mededeling:

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

met een uitgebreide uitleg dat je alle hardware dient te verwijderen en opnieuw moet installeren in de veilige modus. die start echter ook niet op...

wie weet kan iemand me weer verder helpen!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan