geen ondersteunende videokaart gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sabinee7

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2013
Hallo iedereen,
Ik heb de sims 3 geïnstalleerd en als ik hem opstart krijg ik de melding
''Het spel kan niet gestart worden, apparaat 0 kan dit spel niet draaien. Geen ondersteunde videokaart gevonden. Controleer de hardware van je systeem.''
Nou heb ik vista.

Besturingssysteem:
Windows Vista Home Premium 32-bit SP2
Processor:
Intel Pentium E2140 @ 1.60GHz 44 °C
Conroe 65nm Technologie
RAM:
2,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)
Moederbord:
Acer MRS600M (Socket 775) 40 °C
Grafisch:
Standaardmonitor (1152x864@1Hz)
ATI Radeon Xpress 1250 (MSI)
ATI Radeon HD 2400 PRO (Sapphire/PCPartner)
CrossFire uitgeschakeld
Harde schijven:
298GB Hitachi HDT725032VLA380 ATA Device (SATA) 41 °C
Optische schijven:
HL-DT-ST DVDRAM_GSA-H40N ATA Device
DTSOFT Virtual CdRom Device
Geluid:
High Definition Audio-apparaat

Wat ik alleen niet snap is dat ik het wel heb kunnen spelen voordat ik de computer opnieuw geinstalleerd had. Ik heb wel alle drivers geinstalleerd en chipsets. Misschien dat ik hier iets fout heb gedaan?

Ik heb eens iets over kloksnelheid gelezen en die is er bij niet ofzo.
GPU kloksnelheid 0,0 MHz

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hallo Sabine,

Welkom op Helpmij.nl

Weet je zeker dat je alle drivers hebt geïnstalleerd, het lijkt erop alsof dat niet goed gebeurd is namelijk.
Je kunt even kijken in apparaatbeheer of daar geen uitroeptekens staan.

Je kunt apparaatbeheer vinden bij: Start --> Configuratiescherm --> Apparaatbeheer

Ik zal als ik straks thuis ben even kijken.Heb gisteren wel alles geupdate enzo. Ik dacht dat er alleen uitroep tekens stonden bij dingen die er niet veel mee te maken hadden.

De enige met een uitroepteken zijn de dingen onder het kopje 'draagbare apparaten'

Draagbare apparaten:
USB CF Reader
USB MS Reader
USB SD Reader
USB SM Reader

Dit lijkt mij voor het spel niet heel boeiend.
Ik ga nu even bij die link kijken

Dat lijkt me ook niet. Ziet er wel naar uit dat je drivers van je cardreader of een usb hub ontbreken.

Is dit erg?
Ik heb die link gevolgd Lange Pier maar na catalist kwam er een foutmelding dat het niet gelukt was.
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

als ik een dxdiag maak wordt er niks herkent, er staat overal n.v.t

Ja klopt. ik heb een Acer aspire M3610.
Wil erg graag een nieuwe maar dat is sonde van het geld aangezien ik volgend jaar een of andere dure laptop voor mijn studie nodig heb.

Staat die ATI Radeon Xpress er ook bij, die uitschakelen en opnieuw opstarten.

Punt is dat die driver ervoor ook de chipsetdriver bevat maar je hebt een insteekkaart erbij, die HD2400PRO, kennelijk staat in de bios nog die Xpress op enabled en is er geheugen toegewezen, kijk eens in de bios daarvoor, denkelijk met F2 tijdens opstarten.

Als bios hetzelfde is als het boot menu (F12) dan zat ik erin. Ik had echter maar 4 keuzes. Ik snap niet helemaal wat ik wel moet doen enzo

De bios is niet hetzelfde als het Boot menu. Het heeft wel gedeeltelijk hetzelfde uiterlijk.

Probeer nog eens in het Boot menu te komen door F2, F3, Del of F11 in te drukken voor het opstarten van windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan