Geen/onvoldoende buffering?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valijn

Banned
Lid geworden
23 nov 2005
Hoi,

Weet niet of ik in de goeie rubriek zit ...
Ik kijk regelmatig uitzendingen terug (tien.tv; rtl; uitzendinggemist) sinds vandaag lijkt er iets mis te gaan met de 'buffering'.
Elke keer staakt de uitzending en gaat hij opnieuw bufferen.
Het is niet meer om 'aan te zien'
Iemand een idee?

Hoi nogmaals,

Ik moet mijn vraag verder 'toespitsen':
Het is alleen met tien.tv en ik weet niet eens of het met de buffering te maken heeft.
Na een tijdje (heel kort) stokt het beeld gewoon en gaat dan 'stapsgewijs' verder, terwijl het geluid wél normaal doorloopt.

Maak wat meer ruimte vrij op je C:\ schrijf ( je windows schrijf) ik heb soortgelijke problemen soms en dan heb ik teweinig ruimte op me C\ Schrijf...

hoop dat ik heb geholpen

Hoi,

nog 39 gb vrij op de partitie waar ook het virtuele geheugen is gelocaliseerd ... lijkt me stug.
Ik baal als een stekker .....

Ineens problemen gekregen? Download nieuwe codex. Let er ook eens op of de computer iets anders te doen heeft. Verder vond ik deze helptekst.

In Windows Media Player kan je de buffering handmatig verruimen. Deze staat in Windows Media standaard te krap. Dit doe je door bij Extra, Opties, op het tabblad Prestaties het Netwerkbuffer te vergroten, bijvoorbeeld naar 15 seconden.

Een andere manier is proberen te streamen via tcp in plaats van udp. Je kunt dat in Windows media player op de volgende manier regelen:
- Ga naar extra --> opties
- Ga naar het tabblad netwerk
- Zet alle vinkjes uit behalve tcp.

Of... (Tip van een bezoeker): download TCP Optimizer

Ik kan ook maar beter meteen zeggen dat als de computer niet met iets anders bezig is op de achtergrond, het geheugen misschien veel intensiever gebruikt wordt dan enige tijd terug doordat er allerlei programma''s geïnstalleerd zijn. Er zou dan te weinig geheugen in de computer kunnen zitten. Kijk ook eens of je verbindingssnelheid voldoende is want je kunt het treffen met buren die films gaan zitten uploaden en downloaden via de zelfde kabel. Hiervoor bijvoorbeeld deze internetpagina even bezoeken als je problemen hebt
http://elkgrove.speedtest.frontiernet.net/
en op Begin klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan