Geen operating system meer :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

ichigo

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2009
Berichten
10
Als ik mijn computer aanzet, dan zegt ie dat ie geen operating system kan vinden en dat ik op ctr+alt+del moet drukken, als ik dat doe dan kom ik weer bij dezelfde plaats.

Ik heb geprobeerd om hem terug te zetten in de fabrieksinstellingen, dat was ook al niet gelukt.

Kan iemand me helpen, om of via bios hem weer te maken of of op een of andere manier hem weer in terug te zetten in de fabrieksinstellingen.

btw, het gaat om een paradigit housemerk computer met windows vista basic
 
Je harde schijf staat als eerste Boot Device in de Bios? Reset je bios eens

Harde schijf niet goed aangesloten?

Misschien harde schijf defect? Heb je al geprobeerd om hem met de Windows Vista CD op te starten.
Bij het formateer scherm zie je daar de harde schijf wel?
 
Je harde schijf staat als eerste Boot Device in de Bios? Reset je bios eens

Harde schijf niet goed aangesloten?

Misschien harde schijf defect? Heb je al geprobeerd om hem met de Windows Vista CD op te starten.
Bij het formateer scherm zie je daar de harde schijf wel?

Hoe kan je bios resetten?

Ik heb geen Windows Vista CD, er zat een partitie op waarmee je hem opnieuw kon installeren.

En laatste vraag hoe kan ik zien of daar een harde schijf wel zit bij de formateer scherm.
 
Laatst bewerkt:
Kan je wat meer informatie over je pc geven?

Merk:
Type:
Specificaties:

Aan de hand daarvan weet ik met welke sneltoets je in de bios kan komen.

Het schermpje met welke sneltoets je nodig hebt staat er ook als je je computer aandoet.

Er staat dan bijvoorbeeld: Press F2 for Setup
 
Kan je wat meer informatie over je pc geven?

Merk:
Type:
Specificaties:

Aan de hand daarvan weet ik met welke sneltoets je in de bios kan komen.

Het schermpje met welke sneltoets je nodig hebt staat er ook als je je computer aandoet.

Er staat dan bijvoorbeeld: Press F2 for Setup

Ja met F2 kan ik in de bios komen.

Ik weet al hoe ik in kan komen, ik moet nog alleen weten hoe je hem kan resetten.
 
Bij Exit staat waarschijnlijk zoiets als Load Default Setup, Of iets dergelijks . Kies dit en herstart je pc
 
Probeer eens startup repair vanaf de vista dvd.

edit: je hebt geen dvd. Je kan een vista repair cd downloaden. Zoek eens vista repair disc
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan