geen opstart bij aansluiten externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimovogels

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
mijn computer start niet meer op nadat ik harddisk heb aangesloten via usb.
het is zelfs op twee computers het geval. Ook wordt computer trager als ik hem na opstart
aansluit.
Wat moet ik doen o, dit te voorkomen?
thx

In het bios van je computer kun je de opstartvolgorde aanpassen. (Meestal onder boot-menu, boot-order, of iets dergelijks).
Daar moet je aangeven dat hij niet als eerste van een USB-device af opstart, maar vanaf je eerste (interne) Harddisk (vaak weergegeven met HDD0).
In je bios kom je meestal met F2, DEL, ESC, F9 of zoiets. Meestal staat het even heel kort op het scherm, direct nadat je je PC aanzet.

Succes.

bedankt voor het antwoord. Ik ben echter niet goed thuis in bios settings.
kan iemand mij zeggen wat precies te doen?

alvast bedankt

Hoi,

Het is lastig om dat zo te vertellen. Het is nl. een heleboel verschil tussen per pc. Kun sowieso al in het BIOS komen? Zo niet, kijk direct als je de pc aanzet of er bepaalde functietoetsen (F2, F8, F9, F10) of DEL worden genoemd. Druk deze toets z.s.m. na het inschakelen van de pc een paar keer in, en je komt in het BIOS terecht, een soort instelscherm. Kijk daar onder 'Advanced features' of zoiets. Daarin staat dan meestal weer iets van Boot Sequence. Zorg daar dat HDD0 bovenaan staat.

Het is volgens mij weer ongeveer hetzelfde verhaal als mijn vorige reactie, sorry.
Als je er niet uitkomt, is het denk ik het beste dat je de menu's die je in het eerste scherm ziet even overtypt, zodat we je kunnen vertellen welk menu je waarschijnlijk nodig hebt. Vervolgens dat menu weer doorgeven aan ons, dan kunnen we de juiste optie waarschijnlijk wel vinden.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan