Geen optimale snelheid met sitecom 54g usb adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

redsnake

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2006
Hallo,

We hebben hier sinds kort internet van een andere provider, en kabel is niet meer mogelijk dus heb ik nu draadloos.

op beide laptops heb ik gewoon 54mbps terwijl ik op mijn pc met de adapter maar 11mbps haal. ik heb alle instructies gevolgd.

instellingen staan op infrastructure en ik gebruik een Sitecom wireless usb adapter 54g.

weet iemand hoe het kan dat ik maar 11mbps heb?

alvast bedankt!!:thumb:

Oorzaken van geringe snelheid:
Bij elke verbinding zie je de snelheid in je tray-icons beneden in de startbalk (indien je die hebt geactiveerd)
Eentje geeft de LAN snelheid weer (snelheid tussen je adapter en de router) en eentje je internetsnelheid (waarmee je naar je server gaat)

We hebben het hopelijk over die eerste.
Die kan, bij draadloos werk, beperkt worden door onvoldoende bereik, hetgeen bij USB adapters zeer wel mogelijk is.

misschien ben ik dom, maar volgens mij gebruiken we geen router :p
of is die modem ook een router ofso?

maar als jij zegt dat het aan het bereik ligt.. het icoontje rechts ondering geeft aan signaalsterkte: zeer goed.

en beneden op de laptops geeft ie goed aan, maar bij snelheid: 54mbps en bij deze computer dus 11":)

De meeste gratis wireless routers (waarvan je er kennelijk ook een hebt) leveren 11 Mb/s.
Verbind je ze met je PC via een netwerkkabel dan is de snelheid 100 Mb/s.
Het ligt dus aan je router en niet aan je adapter.

Wil je draadloos sneller internetten dan is de oplossing om een eigen draadloze router (bij voorkeur voorzien van de Wireless N norm = 300 Mb/s) vast met de modem te verbinden.

hmm oke, maar in zon laptop zit tog een adapter ingebouwd? en die leveren wel 54mb/s ? :p

dus als ik nu kabel zou gebruiken heb ik wel gewoon die 54mb/s?:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan