Geen opzoek veld mogelijk voor meerdere waarden in Query INSERT TO

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeSyl

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Geachte lezer,

Wat doe ik fout.

Code:
INSERT INTO [Toewijzing Problemen] ( [Schooljaar A B], Leerling, [Categorie Id], [Categorie Id].[Value] )
SELECT "2008 - 2009B" AS Expr1, [Toewijzing Problemen].Leerling, [Toewijzing Problemen].[Categorie Id], [Toewijzing Problemen].[Categorie Id].Value
FROM [Toewijzing Problemen]
WHERE ((([Toewijzing Problemen].[Schooljaar A B])="2008 - 2009A"));

Dit is de foutmelding:

"in de query INSERT TO kan geen opzoekveld voor meerdere waarden worden opgenomen"

:evil:

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
De fout zit hier:

Code:
INSERT INTO [Toewijzing Problemen] ( [Schooljaar A B], Leerling, [Categorie Id], [B][COLOR="Red"][Categorie Id].[Value][/COLOR][/B] )
SELECT "2008 - 2009B" AS Expr1, [Toewijzing Problemen].Leerling, [Toewijzing Problemen].[Categorie Id], [Toewijzing Problemen].[Categorie Id].Value
WHERE ((([Toewijzing Problemen].[Schooljaar A B])="2008 - 2009A"));
Je kunt geen Veldwaarde ([Categorie Id].[Value]) als Veldnaam gebruiken. Deze bestaat waarschijnlijk ook niet in de tabel

Laatst bewerkt door een moderator:
([Categorie Id].[Value]) BESTAAT in de tabel.

Is er een alternatief??

verander deze in je db met _ er tussen en dan ook in je sql... dan is het meschien opgelost...

Categorie Id heeft bij opzoeken een weergave bestuurelement -keuzelijst-
en waarbij meerdere waarden zijn toegestaan. ==> value

Ben ik nu iets duidelijker?

([Categorie Id].[Value]) BESTAAT in de tabel.
Ik denk toch van niet.....
Als je de regel INSERT INTO [Toewijzing Problemen] ( [Schooljaar A B], Leerling, [Categorie Id], [Categorie Id].[Value] ) bekijkt, dan geef je aan dat je gegevens wilt toevoegen aan de velden [Schooljaar A B], Leerling, [Categorie Id]. Tot zover is het correct. [Categorie Id].[Value] is echter absoluut geen veldnaam. Bovendien heb je de veldnaam [Categorie Id] al toegewezen...

Je hebt gelijk de tabel Categorie ID value bestaat inderdaad niet. Maar is wel een onderdeel van Categorie ID.

Maar is er nu een oplossing? Of moet ik gewoon de betreffende records handmatig selecteren en vervolgens kopieren met knippen en plakken?

Alvast bedankt.

Je query bevat minder velden dan waarden die je op wilt slaan. Kijk maar naar deze variant, die zou moeten werken:

INSERT INTO [Toewijzing Problemen] ( [Schooljaar A B], Leerling], [Categorie Id])
SELECT "2008 - 2009B" AS Expr1, [Toewijzing Problemen].Leerling, [Toewijzing Problemen].[Categorie Id]
WHERE ([Toewijzing Problemen].[Schooljaar A B]= '2008 - 2009A');

Laatst bewerkt:
Je query bevat minder velden dan waarden die je op wilt slaan.

Dat is het dus niet.

Voor alle duidelijkheid een plaatje van een gedeelte uit mijn tabel Toewijzing Problemen.

Zoals je kunt zien het conflict hoogstwaarschijnlijk in het meerkeuze mogelijkheid
bij Category Id uit tabel Toewijzing Problemen.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    34 KB · Weergaven: 55
Het plaatje blinkt niet uit door een overdreven scherpte... Vertel eerst eens wat je eigenlijk wilt? Want eerlijk gezegd snap ik dat niet helemaal...

Ik wil graag alle bestaande records in de tabel Toewijzing Problemen met schooljaar 2008-900A kopieren en toevoegen aan tabel Toewijzing Problemen middels een toevoeg Query!.

Dus ook Category ID welke bestaat uit meerkeuze velden.

Klassiek kopieren plakken lukt natuurlijk wel. Maar met een toevoeg Query! niet.:mad:

Hierbij een iets duidelijker plaatje.

Bijlagen

• Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    50,6 KB · Weergaven: 47
Dus ook Category ID welke bestaat uit meerkeuze velden.

Dat kan dus niet.
Daarom krijg je ook de foutmelding die je krijgt.
Je kan immers alleen vaste gegevens overzetten naar een ander tabel.

Tardis

Je zult elke waarde apart moeten wegschrijven naar de tabel. Als er 3 opties zijn geselecteerd, moet de actie 3 keer worden uitgevoerd, en bij 5 keuzes dus 5 records.
Dat kan denk ik alleen via een VBA functie.
Om wat gerichter te kunnen adviseren, is een voorbeeldje wel handig, bij voorkeur in 2003 format.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan