Geen OS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco070

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2009
Probleempje:

Ik heb, ongehinderd door enige kennis van zaken en zonder eerst logisch na te denken,in de BIOS-opstartinstellingen de c-schijf als enige bootmogelijkheid laten staan.:shocked:

Echter, er staat geen OS op de c-schijf door eerdere acties. Ik wilde ME opnieuw installeren maar kon de c-schijf niet formateren. Ik heb wel de cd-rom om me te installeren maar op de 1 of ander manier werkte dit niet. Op zoek naar een oplossing dus een verkeerde beslissing genomen.:(

Nu werkt dus niets meer...............
Hoe kan ik nu weer gebruik gaan maken van mijn pc?

Gr.
Marco

Goeden avond,

Is er een diskette-station aanwezig?
Als je een bootdiskette maakt voor windows Me, kun je misschien vanaf daaruit de windows-setup openen vanaf de cd.

Mogelijk oorzaak: Je Windows-cd is niet bootable.

Oplossingen:
1. Probeer een bootdiskette te maken voor Me. www.bootdisk.com
2. Hang je harde schijf in een andere pc, installeer windows op de harde schijf, en plaats 'm terug, in de huidige pc.

Tip: Neem Windows 98, aangezien windows Me niet echt stabiel is.

Succes

Probleempje:

Ik heb, ongehinderd door enige kennis van zaken en zonder eerst logisch na te denken,in de BIOS-opstartinstellingen de c-schijf als enige bootmogelijkheid laten staan.:shocked:

Echter, er staat geen OS op de c-schijf door eerdere acties.
[...]
Het is mij niet helemaal duidelijk, maar de c-schijf is nog steeds als enige opstart-mogelijkheid ingesteld? Zo ja, dan zal je in het BIOS dit weer moeten wijzigen. Je kan daar als het goed is de schijven zo weer toevoegen en evt in de juiste volgorde terug zetten in de lijst. Zolang je dit niet doet zal er ook niet gepoogd worden van de cd-rom- of diskette-drive te starten. Dit moet echt eerst ingesteld worden in het BIOS.

Het is mij niet helemaal duidelijk, maar de c-schijf is nog steeds als enige opstart-mogelijkheid ingesteld? Zo ja, dan zal je in het BIOS dit weer moeten wijzigen. Je kan daar als het goed is de schijven zo weer toevoegen en evt in de juiste volgorde terug zetten in de lijst. Zolang je dit niet doet zal er ook niet gepoogd worden van de cd-rom- of diskette-drive te starten. Dit moet echt eerst ingesteld worden in het BIOS.

Klopt, maar hoe kom ik in de bios wanneer het systeem mijn toetsenbord en muis niet meer (h)erkent?

:o

Goeden avond,

Is er een diskette-station aanwezig?
Als je een bootdiskette maakt voor windows Me, kun je misschien vanaf daaruit de windows-setup openen vanaf de cd.

Mogelijk oorzaak: Je Windows-cd is niet bootable.

Oplossingen:
1. Probeer een bootdiskette te maken voor Me. www.bootdisk.com
2. Hang je harde schijf in een andere pc, installeer windows op de harde schijf, en plaats 'm terug, in de huidige pc.

Tip: Neem Windows 98, aangezien windows Me niet echt stabiel is.

Succes

Dat 2e klinkt inderdaad als een oplossing. Nu nog even iemand vinden die dat wil doen.......

Gebruik je een usb muis en toetsenbord?

Zo ja, even muis/toetsenbord met PS2 aansluiting gebruiken

Schroef de pc even open, op het moederbord zie je een platte knoopcel batterij, de zgn. bios batterij. Haal die er even uit voor een minuut of 5 en plaats hem dan weer terug.
Als het goed is heeft je bios daarna weer de originele settings en kun je weer opstarten vanaf cd

Schroef de pc even open, op het moederbord zie je een platte knoopcel batterij, de zgn. bios batterij. Haal die er even uit voor een minuut of 5 en plaats hem dan weer terug.
Als het goed is heeft je bios daarna weer de originele settings en kun je weer opstarten vanaf cd

Ga ik morgenmiddag proberen.:thumb:

Dank je.

Het werkt weer:thumb::thumb::thumb:

En nu het volgende maar daarvoor moet ik misschien naar een ander deel van het forum:
Ik heb dus de ME installatie cd. Ik kan nu weer via die cd opstarten maar zodra hij C: wil gaan formateren (eigen opdracht in de installatie cd) geeft hij aan dat E: (zelf ooit aangemaakt, samen met D: maar daar had hij blijkbaar geen problemen mee) niet geformateerd kan worden. Op de vraag of die overgeslagen kan worden antwoord ik "ja" (want met "nee" doet ie verder niets).

Dan geeft hij aan verder te gaan met formateren maar na een nacht nog steeds niets.

Ik kan naar de dos promt. Met de opdracht "format c:" geeft hij aan dat hij dat niet kan omdat hij met c bezig is (tot in den eeuwigheid) en "format e:" doet ie ook niet.
Format c: /u, niets. Format c: \u, niets. Format c: /q, niets. Format c: \q, niets.
FDISK doet verder ook niets. C: hernoemen werkt ook niet.........

Deze zaken heb ik van het forum. Kben dus geen kenner maar een afkijker.....

Nog maar een keertje: help!

Opstarten vanaf de Windows cd. eerst alle partities verwijderen, dan nieuwe partitie aanmaken en formatteren maar!

Opstarten vanaf de Windows cd. eerst alle partities verwijderen, dan nieuwe partitie aanmaken en formatteren maar!

Kheb het uiteindelijk iets anders gedaan want met de windows deed hij het toch niet maar door deze tip is het uiteindelijk wel gelukt.

Geweldig, ik heb weer een werkende pc.
:thumb::thumb::D:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan