geen outsite ip adres in speedtouch?

• Onderwerp starter Onderwerp starter waar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

waar

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
heb een speedtouch 510 en wil slechts een paar mensen toegang geven op mijn server. nu wil ik in de nat tabel outsite ip ipv o.o.o.o een ip adres van een klant ingeven. na apply verwijderd hij de nieuwe regel en geeft aan dat dit niet kan. waarom kan dit niet? wat doe ik fout?

Ik geef programma's toegang maar ik heb nog nooit iets aan die out-site gedaan. Dat moeten volgens mij gewoon nullen blijven maar misschien vergis ik me. In ieder geval kunnen programma's zoals WinMx nu wel binnen komen.
Heb je bij de help niets kunnen vinden?

Hopelijk voor jou komt Upsidaisy nog langs. Zij weet er veel van.

Wat voor toegang wil je geven? Gaat het om specifieke poorten of ?

met de nullen kan iedereen op de bepaalde poort inloggen, volgens mij moet je met outsite ip de toegang kunnen beperken tot alleen dit bepaalde ipnummer? het werkt alleen niet.

Hey,

Wat voor server wil je draaien..?? Voor de Speedtouch heb je een heel mooi tooltje.. >NATMANAGER< Is met een leuk wizardje om je nat instellingen van je router te configen.

En je geeft toch alleen je ip aan de gene die je wilt.

Ik neem aan dat je na je router een switch hebt staan..?? of het je een router met meerdere poorten..?? die heb je ook. Als je meerder pc`s hebt en een server, dan geef je je server een andere ip range dan de rest van de pc`s. om te beginnen.

Wil eerst wat meer uitleg... zal je dan verder helpen..

Greetz...:)

In die nat manager zie ik ook alleen maar de mogelijkheid om poorten in te vullen.
Niet iets om die nullen te wijzigen. Als ik me goed herinner had Upsidaisy het er ook over dat dit niet moest.

Eerlijk gezegd. Ik had een Draytek. Daar kon je tenminste mee rommelen. Deze Speedtouch vind ik veel te simpel.

Ooit(ik meen bijna 2 jaar geleden) heb ik in dit forum voor het doel dat je wilt bereiken voor een ander beschreven, ik kan echter mijn bericht niet meer vinden. Ik zal de stappen die ik destijds beschreef nu trachten voor de geest te halen. Dat ging in elk geval via Telnet, ook een wijze om toegang tot je modem te kunnen verkrijgen.

1) Start een Dos sessie.
2) Typ telnet x (x staat voor het ip van je modem, bv. 10.0.0.138)
3) Achter 'User' typ je niets in, je geeft dan a.h.w. een 'kale' enter.
4) Achter de prompt(het ziet er zo uit: =>) typ je nat
5) typ create
6) typ voor protocol : tcp
7) typ voor inside_addr : je private ip, bijvoorbeeld 10.0.0.2
8) typ voor inside_port : 80
9) typ voor outside_addr : Het ip dat je toegang wilt velenen tot je server.
10) typ voor outside_port: Het poort van diegene die in je server binnen mag komen.
11) typ save(de zojuist gemaakte instellingen worden dan bewaard)
12) Druk op Ctr+c om de Telnet sessie die je onder punt 2 gestart hebt af te sluiten(te verlaten)
13) typ exit om de Dos sessie af te sluiten.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan