geen paginanummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
1.300
Vraag:

Bij nieuwe sectie, dus pagina met chapter etc. en altijd 'oneven' - wil ik dat paginanummering NIET verschijnt, maar op overige pagina's wel, dus zowel even als oneven en dan doorlopend.

Is dit mogelijk binnen Word m.a.w. is dit binnen Word te automatiseren? Volgens mij niet.

Joanne
 
Hoi,

Of het te 'automatiseren' is weet ik niet. Wel kan je het volgende doen.
Voor ieder document dat je later als één geheel wilt publiceren stel je de pagina-instelling in op 'eerste pagina afwijkend', waarna je via Beeld > Kop- en voettekst vanaf de tweede pagina de nummering instelt

Vervolgens open je een nieuw document; je gaat via het menu Beeld naar de 'Overzicht'-weergave en voegt tenslotte je documenten in als sub-documenten.
Mogelijk wordt er een extra pagina tussen de secties aangemaakt, maar deze kan je uiteraard verwijderen.

Bij mij is het op deze manier gelukt om per 'hoofdstuk' de eerste pagina géén en de overige pagina's wel een nummering mee te geven.
Vergeet niet voor het afdrukken via menu Extra > Opties; tabblad Afdrukken de opties 'Koppelingen bijwerken' en 'Velden bijwerken' in te schakelen.

Succes, Teun
 
Per sectie

Ja, dat valt heel goed te automatiseren.

- Nieuw hoofdstuk met sectie-einde beginnen
- In elke sectie kan je via het menu Bestand/ Pagina-instellingen een afwijkende koptekst instellen (dus niks opnemen in jouw geval)
 
Hoi Vecom/Femda,

Ik kom er morgen toch nog op terug, het gaat prima t/m hoofdstuk 4, zowel voettekst (en ook het wijzigen van tekst) en paginanummering, met of zonder, maar vanaf hoofdstuk 5 gaat er iets mis, kweenie wat. al tijdje op zitten turen.....zie nu alleen toeters en bellen.

Voor nu een goeie nacht
:cool:
J.
 
Hoi Joanne

Dat was inderdaad een latertje ....
IK heb ontdekt, dat er inderdaad iets mis gaat met die nummering bij hoofd- en subdocumenten.
..... het blijft behelpen met MsOffice .....
Er wordt aan het laatste 'hoofdstuk' een extra lege pagina toegevoegd; als je die verwijderd, loop je het risico dat ook de paginanummering van het laatste 'hoofdstuk' toch weer op de eerste pagina begint.
Ik ben erachter gekomen, dat als je de subdocumenten invoegt, er ook een extra pagina aan het begin wordt geplaatst, én tussen de twee hoofdstukken.
Haal je die allereerste pagina weg, dan gaat het opnieuw mis. Haal je de extra pagina tussen het eerste en tweede hoofdstuk weg, dan verdwijnt vanzelf ook de allereerste .......
Ik heb uiteindelijk die allerlaatste lege pagina maar voor lief genomen, en toen bleef de paginanummering zoals ik die wilde hebben intact....

Succes, Teun
 
Hoi Vecom,

Even een update:
Jij hebt het over meerdere documenten, zelf had ik het hele zaakje in 1 bestand gedaan, maar het is gelukt:

Heb voor ieder hoofdstuk
sectie-einde volgende pagina genomen, dan gaat het prima en dit dus aangeven
aan het eind van de vorige tekst.

Hoofdstuk pagina's zonder nummering dus en de rest wel tot aan volgend hoofdstuk enz.
Zat eigenlijk meer (alweer...) te hannessen met de voetteksten en koppelingen, maar dit is nu ook weer goed.

Is het eigenlijk verstandig om aan voetteksten ook opmaakprofielen toe te kennen. Wilde ik bijv. een voettekst 'bold' hebben, klik ik gewoon boven in, pats... dan ging de hele tekst naar bold. Kreeg er wat van.

Zat vannacht tegen iets raars aan te hikken: pagina's die van bijv. 97 naar 99 sprongen, waar is pagina 98??
Vraag me niet wat en hoe ik heb zitten vogelen, maar het is nu iig goed.

Al met al vertrouw ik Word voor geen sikkepit, in ieder geval voor dit soort karweitjes niet. :p
Zal wel nodige commentaar van Joost krijgen.

Groetjes,
Joanne
 
Even oneven

Beste Joanne,

Met Word moet je, net als met je partner, een relatie opbouwen. Er zijn momenten dat je liever zonder verder wilt, maar zonder kun je ook niet. Het woord 'vertrouwen' dat je gebruikt zegt meer over je eigen onvermogen in deze relatie dan over je partner.

Je vertelde in een eerdere bericht dat je even/oneven pagina's wilde hebben. Dat lijkt me hier het geval. Of je hebt een blanco pagina 98, of pagina 98 is de eerste pagina van een hoofdstuk en heeft dus geen paginanummering.
 
:8-0:

Tsja, wat moet ik daar nu op responderen? Mooie vergelijking, maar gaat niet helemaal op....
Word is per slot van rekening een dood ding, dat alleen maar doet wat je wilt, verkeerd of goed. Resultaat is soms (of vaak..) niet wat je verwacht).

V.w.b. die pagina'a, deze zaten zelfs midden in een hoofdstuk... had het je graag willen laten zien.

Maar goed, thx.

J.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan