geen paketten ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crackslack

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
hoi,
Ik heb een laptop die ik graag zou willen aansluiten op onze telenet verbinding. Het probleem is dat de computer wel verbinding aangeeft en paketten verzend, maar de ontvange paketten blijven op nul staan. De laptop meldt dan ook telkens "kan pagina niet vinden" bij het surfen? :(
Het lukt mij ook niet om op de laptop mijn IP enzo te controleren via "uitvoeren", de laptop heeft steeds de melding "het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en microsoft windows toepassingen"
Help :o

huh?:P
vreemd wel:)

Ok, volgende gegevens zijn welkom:
-OS (=operating system)
-Soort connectie: router, direct, ...
-Meer informatie over hoe jij je ip controleert:)

--> probeer eens in start uitvoeren als je
- Win98 of lager hebt, 'winipcfg'
- ME of hoger: 'ipconfig'

Laat ons weten of je al verder staat:)

wat je zegt is echt chinees voor mij. :8-0: :p

Ik werk met XP
En mijn verbinding is breedband.
Hoe ik mijn IP controleer? Dat doe ik niet :p
Die ipconfig werkt niet omdat hij dan de foutmelding geeft die in mijn vorig bericht staat.
Op mijn studentenkamer werkt mijn laptop op een adsl netwerk en daar gaat alles wel.:)

zou het helpen moest ik WinsockFix op mijn laptop laten lopen of zou dat niks uithalen? :confused:
Er moet toch iets zijn waardoor het niet werkt? Maar wat?:p

heb je een router???:P
ofnog, loop er een kabeltje van jou pc naar een kastje waar niet modem op staat:P (en ook niet 220 V ofzoiets)
download eens een packetsniffer (google it!:P)

geen router dan :D

en packetsniffer gedownload (het heeft wel een andere naam maar tzou moeten hetzelfde doen :))

ok sniff eens voor " packet's " terwijl je je sites bezoekt en je verbinding aan de praat krijgt. Save de logs dan en post ze hier

was blijkbaar toch geen goed programma want daarmee konden geen logs gemaakt worden ::o
twas blijkbaar enkel een tool om je tcp/ip te resetten.
Nog niks veranderd aan de situatie dus :o

Haal even de stroom van je router/switch/hub en van je modem af (20 sec ofzo)
(steek alles erna wel trug in :D )

dat werkt soms ook wel,

MVG

Geplaatst door o'neil
Haal even de stroom van je router/switch/hub en van je modem af (20 sec ofzo)
(steek alles erna wel trug in :D )

dat werkt soms ook wel,

MVG

kan dat geen kwaad voor onze gewone pc dan ook? één pc die niet op het net kan is nie zo erg maar alles verliezen kan ik niet aan hoor :p

Ik begrijp dat sniffem programma niet. Ik druk op start en ga dan naar allerlei van mijn vaste vaste webpagina's maar er gebeurt helemaal niets: niet op mijn firefox en niets op dat sniff programma.

nog een vraag.
In mijn laptop zit een netwerkkaart. En mijn laptop is verbonden met het internet door een LAN verbinding. Moeten die beiden ingeschakeld zijn of enkel de LAN?

Nog een vraag, de pc waar ik mij nu op bevind werkt op het net via "Local Area Connection" hoe maak je zo'n verbinding aan? want mss is dat het probleem?

Blijkbaar heeft het dus toch met de soort verbinding te maken. op de telenet staat dat je als bverbinding de LAN Local area Connection moet kiezen (zoals op deze pc dus). Maar op mijn laptop staat er geen zo'n verbinding, Hoe maak je zoeen?

ow, in netwerk verbindingen/connecties dat menu
Schakel dan de linker stuff uit (zoals folder view enzo), je zou dan moeten kunnen klikke op maak connectie aan

bij de status van mijn LAN verbinding staat dat mijn:
adrestype
IP-adres
subnetmasker
standaard gateway

niet beschikbaar zijn.

Hoe komt dit en hoe kan ik ze eventueel veranderen.

ik weet niet hoe, maar nu ontvang ik ook paketten.
Hoewel niet zoveel als er verzonden worden. Als er zo'n 100 verzonden zijn heb ik er nog maar 14 ontvangen (maar misschien is dit normaal?):o
Ik ontvang nu dus wel maar ik krijg nog steeds geen toegang tot

Heb je je rekening betaald?:P
Telenet heeft ook een heel toffe helpdesk hoor:)
Mss wel dom, maar ze komen tenminste bij je thuis het oplossing:) net wat ik niet kan doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan