Geen partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

freddycb

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Berichten
9
Ik heb Partition Magic gebruikt om de partities op mijn HD te wijzigen. Op 31% is de bewerking afgebroken en heeft de PC ge-reboot. Nu start hij niet meer op. Ik heb al geprobeerd met recuperatie-software mijn gegevens terug te halen of de PC op te starten maar dit is niet gelukt. De schijf staat blijkbaar volgeschreven. Als ik Windows XP opnieuw wil installeren kom ik bij het scherm waar ik een partitie moet kiezen maar het veld is leeg: geen partities en geen ongepartioneerde ruimte.

Ik heb geprobeerd met er een nieuwe HD in te steken... met hetzelfde resultaat, dus ook geen partities of ongepartioneerde ruimte. Als ik daar toch een knop indruk krijg ik de boodschap dat het is afgebroken uit veiligheidsredenen.



Kunt u mij helpen?

Alvast dank.
 
tot hoever kan je hem nog wel opstarten.
en misschien kan je 'back to roots' (dos) gaan. en de harde schijf volledig formateren.
 
XP laadt bestanden en vraagt dan of ik akkoord ga (F8) waarna een scherm komt om windows te installeren druk Enter...
Inhet nieuwe scherm moet ik een partitie kiezen waarin XP moet geïnstalleerd worden, maar er zijn geen partities of ongepartioneerde ruimte te zien. Als ik dan bv Enter druk krijg ik een blauw scherm met het bericht dat de bewerking is afgebroken om veiligheidsredenen.

Ik heb geen diskettelezer voor een dos-diskette.
 
Ik heb geprobeerd met er een nieuwe HD in te steken... met hetzelfde resultaat, dus ook geen partities of ongepartioneerde ruimte. Als ik daar toch een knop indruk krijg ik de boodschap dat het is afgebroken uit veiligheidsredenen.
Kun je met Partition Magic die nieuwe schijf ook niet zien?

Probeer eens met de XP cd de herstelconsole (repair) te openen om dan chkdsk te draaien.

Greetz
 
Uit het verhaal maak ik op dat de nieuwe hd nog geen windows (xp) bevat en daarmee dus ook geen PM.

Mijn oplossing: bouw je originele schijf in een andere pc in als slave en laat scavenger er op los om te zien in hoeverre je data nog terug te halen is.
 
A

Dat is te proberen maar dan moet ik wel een computer vinden met een Serial ATA. En die vind ik niet zo maar...
Toch bedankt
 
Heb chkdsk ingetikt en krijg: "Het volume lijkt één of meer onherstelbare problemen te hebben"

De cd van partition magic heb ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Eerst even iets over de oorzaak, je hebt PM gebruikt om je partities te wijzigen.

Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat je PM teveel opdrachten tegelijk hebt gegeven. Bijvoorbeeld C: verkleinen, D: verplaatsen, D: vergroten en bijv ook nog E: creeren.

Die opdrachten heb je PM in één keer laten uitvoeren is het niet? Daar is PM over gestruikeld. Aan die info heb je nu even niets maar het is een goede raad voor de volgende keer wanneer je PM weer gebruikt.

Maak één verandering en laat PM die uitvoeren, pc herstarten waar nodig en dan pas een 2e opdracht geven en laten uitvoeren.

Dat serial ata is idd even lastig, maar mijn advies is: originele hd eruit, nieuwe erin (primari master) en XP erop. Dan je oude hd als slave inbouwen en scavenger erop los laten (mail)
 
Neen, ik heb slechts één opdracht gegeven in PM: C verkleinen!

Het was dan ook mijn bedoeling door een nieuwe HD te kopen en er XP op te plaatsen en dan te proberen data terug te halen. Maar ik kan XP niet installeren op de nieuwe HD omdat hij geen niet-gepartioneerde ruimte vindt. De kader waar die moet instaan blijft leeg.
 
@freddycb
Uit het verhaal maak ik op dat de nieuwe hd nog geen windows (xp) bevat en daarmee dus ook geen PM.
PM kun je,zoals freddycb al aan gaf,ook van cd,maar ook van een diskette draaien

@freddycb
Heb je een originele XP cd,of betreft het een z.g.n. "recovery" cd?
 
Ik heb geprobeerd met er een nieuwe HD in te steken... met hetzelfde resultaat, dus ook geen partities of ongepartioneerde ruimte.
Wordt de schijf wel door het bios herkent?Eventueel kabels los halen en weer vast.
Als ik daar toch een knop indruk krijg ik de boodschap dat het is afgebroken uit veiligheidsredenen.
Misschien staat de "Boot Sector Virus Protection" o.i.d. in het bios op "Enabled".
Zoja,zet het op "Disabled".
Dat is te proberen maar dan moet ik wel een computer vinden met een Serial ATA. En die vind ik niet zo maar...
Je hebt een Serial ATA schijf,die vraagt mogelijk tijdens de installatie om speciale drivers.
Je moet dan tijdens de installatie op F6 drukken,zodat die drivers van een diskette gehaald kunnen worden.
Je hebt geen diskettedrive,dus dat wordt lastig en brengt mij ook op de vraag.

1.Hoe heb je dat gedaan met de vorige schijf??
Ik heb een originele XP-cd met licentie.

2.Is die XP-cd met SP1 of hoger?

Het kan zijn dat bij de gecrashte schijf,de MBR (Master boot record) of MFT (Master File Table) beschadigd is\zijn.

Dat is goed te bekijken met Testdisk.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Er is zowel een Windows als Dos versie te downloaden.

Snelste oplossing:
1.leen\koop een diskettedrive,dan kun je Testdisk draaien en de Sata drivers laden ;)

2.Maak een Live cd met UBCD4Win,maar daar heb je een XP + SP1 of hoger voor nodig.
Je beschikt dan over een Live cd (Windows omgeving vanaf cd) wat erg makkelijk is om de bestanden te saven en Testdisk staat daar ook op ;)

http://www.ubcd4win.com/

Laat maar even weten wat je er van vindt.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan