Geen PDF openen in Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeonieQ

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
10
Ik heb Adobe Reader op mijn laptop staan, maar als ik nu een PDF in Internet Explorer wil openen, zegt hij dat Internet Explorer niet meer werkt. Een PDF-bestand op mn harde schijf opent wel gewoon via Adobe Reader.

Hoe los ik dit op?

Een hulpeloos meisje.
 
Hoi,

Welk besturingssysteem gebruik je? Had je dit probleem al eerder of is het pas net opgedoken?
Ter controle op aanwezige infectie's, doe wat hieronder staat beschreven.

Stap 1.

Download MalwareBytes' Anti-Malware naar je bureaublad vanuit één van de volgende links:
http://download.bleepingcomputer.com....51.1.1800.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam-download-exe.php
http://data-cdn.mbamupdates.com/v0/p....51.1.1800.exe
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

mbam.png

Vink het hokje ''Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware PRO'' UIT.
Klik daarna op "Voltooien". Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Zodra het programma gestart is, ga je naar het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Ga naar het tabblad "Updates" en Update MBAM.
Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Indien MBAM vraagt om een herstart, doe dit dan ook.
Wanneer je de restart hebt gedaan, maak je een nieuwe snelle scan met MBAM.

De log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.


Bij problemen!!!

Problemen bij het installeren van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het starten van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het updaten van Malwarebytes' Anti-Malware

Stap 2.

Download AdwCleaner by Xplode naar je Bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters
  • Start AdwCleaner en klik Verwijderen
  • adwcleaner.png
  • Klik bij AdwCleaner – Information op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Restart Required op OK
Alle icoontjes verdwijnen van het Bureaublad, dit is normaal.
Je PC word opnieuw opgestart en er opent een logfile (C:\ AdwCleaner[xx].txt)

Je kunt de logfile zelf Bekijken en/of Opslaan, en kijken wat er is verwijderd.

Als je Startpagina ook gehijackt was, stel dan de zoekmachine opnieuw in, deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com
 
Laatst bewerkt:
Poekje: ik gebruik Windows 8, volgens mij. En het is al een aantal keren eerder opgetreden. Als ik een link voor een PDF niet geopend krijg, kan ik soms de PDF eerst opslaan. Dan doet hij het wel. Je oplossing heeft helaas niet gewerkt.
 
Lange Pier: jouw oplossing werkt ook niet. Ik heb nu uitgevonden dat in Chrome de PDF-site wel geopend wil worden. Is lastig, maar moet maar even totdat iemand met een andere oplossing komt.
 
Hoi,

Probeer eens Internet Explorer terug te zetten naar de standaard-waarden.

Hoe? Staat hieronder beschreven.


Sluit alle geopende Internet Explorer- of Windows Verkenner-vensters.

Open Internet Explorer door te klikken op de knop Start. Typ Internet Explorer in het vak Zoeken en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Internet Explorer.

Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.

Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen.

Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in.

Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.

Nadat de standaardinstellingen zijn hersteld, klikt u op Sluiten en op OK.

Sluit Internet Explorer af.

De wijzigingen worden van kracht nadat u Internet Explorer opnieuw hebt geopend.
 
Poekje, verwijdert hij dan ook mn favorieten van Internet Explorer?
 
Hoi,

Map verplaatsen naar het bureaublad,
Als je geen map hebt, maak een nieuwe map aan en zet al je favoriete'n site's in die map en sleep die map naar het bureaublad.
 
Okee, hoe doe ik dat? Ik zie rechts de favorieten staan. Ik kan een nieuwe map maken op het bureaublad, maar hoe krijg ik die sites er dan in?
 
Hoi,

Waarschijnlijk heb je me niet goed begrepen,

Waar heb je jouw favoriete site's opgeslagen? Op een nieuwe map in Internet Explorer of bij Internet Explorer Bij Favorieten?
Hoe je hier achterkomt, Open Internet Explorer en klik op het Sterretje, Daarna klik het tab Favorieten aan, indien je site's hebt opgeslagen die niet in een map zitten, maak een nieuwe map aan door naast ''Aan Favorieten toevoegen'' op het pijltje dat naar beneden gaat te klikken, vervolgens klik je op ''Favorieten indelen''.
Klik nu op ''Nieuwe map'' & geef vervolgens de map een naam.
Daarna, de site's verplaats je naar die map.

Sluit dat weer, en ga naar Favorieten, en sleep die map naar het bureaublad.

Edit:

Nadat je Internet Explorer hebt herstelt naar de standaard waarde, zet je jouw favorieten terug door het volgende uit te voeren.

Open Internet Explorer & klik op het Sterretje.
Ga naar de tab Favorieten.
Naast ''Aan Favorieten toevoegen'' zie je een pijltje die naar beneden wijst, klik erop & kies ''Favorieten indelen''.
Je krijgt een nieuw scherm te zien.
Ga nu naar het bureaublad zonder Internet Explorer af te sluiten.
Sleep de map mee naar het Internet Explorer icoontje bij de taakbalk NIET LOSLATEN, Internet Explorer verschijnt nu, met het nieuwe venstertje, Laat het map los bij dat klein venstertje dat was geopend.

Nu heb je al je links die je had opgeslagen in die map terug, als je dit wilt checken, Internet Explorer » Sterretje » Tabblad Favorieten » Open de map.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan