geen peer to peer met sweex router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
windows xp machine en een win98 machine
sweex router lb000021 met de nieuwste firmware, router met draadjes.

Alle instellingen nagelopen en ik krijg het niet voor elkaar om met de router ertussen via irc te dcc-en. Ook bittorent wil niet werken. Met de kabel rechtstreeks op hoofdcomputer wel peer to peer. Ooit heeft het wel gewerkt met de router ertussen, zeker de dcc. Ik kan in de router ook aangeven dat ik dcc via irc toesta, maar dan gebeurt er nog niet veel, als iemand mijn bestand accepteert komt de verdere verbinding niet tot stand, ook intern wil het niet lukken. Alle firewalls uitgezet zonder resultaat. Om het nog gekker te maken, ik kan wel dcc ontvangen! Ik gebruik voor irc mIRC 6.16.

Je zult inderdaad bepaalde poorten open moeten zetten in de router omdat soort manieren van peer to peer te bereiken.
Je zult als eerst de poorten moeten weten die open moeten en daarna in de router dit aangeven.
Let op!!! bij een kabel aansluiting kan het zijn dat je ip adres wel eens wijzigt. Dit moet je dan ook in de router aangeven. In theorie zou die zo slim moeten zijn om dit probleem te verhelen maar toch kom ik situaties tegen waarbij dit niet zo is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan