geen pentium processor aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Een vriend heeft zich een pc aangeschaft, en kan msn messenger niet installeren. Er is geen pentium processor aan wezig verschijnt er. Bij eigenschappen van "deze computer" staat er :

microsoft windows 98 second editie
cyixlnstead
6x86(tm)
32,0 MBram

Wat moet er gebeuren om msn messenger te kunnen installeren?

Cyrix is geen originele pentium processor maar een eigen type, net als de AMD.

Helaas was Cyrix niet echt goed en gaf met verschillende programma's problemen.
Latere programma's ondersteunde helemaal geen Cyrix meer en tegenwoordig bestaat de processor nagenoeg niet meer.

Cyrix 6x86 komt overeen met een Pentium systeem. Wellicht is het verstandiger om een pentium aan te schaffen. Die worden al gratis of bijna gratis aangeboden tegenwoordig.

Wel grappig trouwens; nog van zo'n foutmelding gehoord :).

Ik wel :)
Een kennis van mij had vroeger ook een Cyrix. Hem was verteld dat dat hetzelfde was als een Pentium.
Maar toen hij het spel Final Fantasy wilde installeren kreeg hij de melding dat het spel alleen op een Pentium of compatible processor draaide.
Cyrix is niet compatible. Erger nog, de processor maakt gebruik van afwijkende kloksnelheden van 75 en 83 Mhz, zodat het ding niet op alle moederborden goed wil draaien, tenzij je je moederbord (wat normaal op 66 draait) gaat overclocken naar 75, of de processor langzamer laat draaien dan waar hij voor gemaakt is.

Ook bleken de zgn "floating point" berekeningen van Cyrix qua snelheid zo tegen te vallen dat er niet echt een goed spel op te spelen was.

Als je nagaat dat we het hebben over een processor die vergelijkbaar is met een Pentium 100 of Pentium 200, dan is marktplaats wel een optie.

Of misschien heeft iemand in de kennissenkring nog een systeem staan wat je gratis mag halen.

Ik heb laatst een stapel van die dingen (p166) weggegooid omdat er niemand was die ze zelfs gratis wilde.

:)

Dat is geen goed nieuws, maar kan die processor vervangen worden door een pentium?

Noem even het merk en type moederbord dat je hebt. Ik heb een bak vol processors en als er een Pentium op past stuur ik je die wel toe.

Ik heb aida op zijn pc gezet, maar het was frans talig en ik kan geen frans. Maar heb er toch iets vanaf geschreven, ik hoop dat het goed is.

Nom de l'entreprise : VIA technologie,inc
Chipset de la carte mère : Intel triton 82430VX
Message du bios award : intel i430VX PCIset

Moet kunnen hoor het vervangen van een 6x86 door een intel pentium alleen let erop dat er nogal afwijkende voltages en snelheden worden gebruikt dus lees het boekje van het moederbord goed voor je de pc aanzet.

succes

Techie, Ze hebben die pc tweedehands gekocht en niets bijgekregen van boekjes of cdroms. Dus valt er weinig te lezen.

XP_PC als ik aida op mijn pc zet, staat alles in het nederlands en bij hem in het frans.

jij hebt een socket7 voet waar maximaal een pentium233 op te zetten is, maar omdat die processor bijna niet meer bestaan en heel moeilijk te krijgen is kan je beter een tweede handse pentiumII pctje kopen voor zo'n een euro of 50-70:D

wat ik vergeten nog erbij te zetten was dat je ook een AMD k6 550-600mhz kunt plaatsen.
deze word voor 10 euro aangeboden op internet.
deze is met alles comatible en bovendien niet zo langzaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan