Geen pictogram te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Ik heb bij al mijn bestanden in Windows volgend pictogram staan (zie afbeelding) het is bij alle bestanden zo.,
Weet iemand hoe ik dat goed kan krijgen???

attachment.php
 

Bijlagen

  • extensies.jpg
    extensies.jpg
    15,3 KB · Weergaven: 168
Heb ik ook wel eens. Na een reboot is het weer goed.

Je kunt ook kijken of die bestanden nog toegewezen zijn aan een programma via deze computer > extra > mapopties > bestandstypen.
 
De bestanden doen het wel gewoon, maar ik zal even kijken wat ik kan doen, bij mapopties.
En anders even een reboot.

Bedankt! :thumb:
 
Heb de computer opnieuw opgestart maar ben nog niet tevreden.. de gif bestanden worden als paintshop pro bestanden aangegeven.. hoe moet ik het weer in een gif bestand wijzigen??? Waar wordt een .gif normaliter mee geopend??
 
Waar open je deze gifjes (of al je afbeeldingen) normaliter mee? Zulks kan je aangeven in het fotoprogje zelf of met rechtsklik op een afbeelding en kies Openen met...of zoals Breezer aangaf.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon met de standaard programma's die XP ze toewijst, maar ik weet helemaal niet welke dat zijn... een of andere afbeelding viewer??? ik weet wel dat er verschil tussen jpeg en gif zat in de pictogrammen.. maar welke weet ik niet precies...
 
Doe eerst dit eens: In PSP/File/Preferences/File Format Associates, vink daar alles uit. Tenzij je natuurlijk hoofdzakelijk PSP gebruikt, dan zo laten.
 
Laatst bewerkt:
Meeste progjes hebben trouwens een eigen pictogram, als je rechtsklikt op de snelkoppeling van bv WMP/Eigenschappen, vervolgens klikken op Ander Pictogram staat deze er ook tussen.
 
Probeer het volgende programmaatje eens:
(bijlage)
 

Bijlagen

  • refrsh10.zip
    78,6 KB · Weergaven: 17
Het is gelukt hoor, door hier en daar wat wijzigingen aan te brengen in PSP en de eigenschappen van de pictogrammen.
Die site die gezina gaf, daar snapte ik niet zoveel van :confused: maar toch bedankt!:thumb:
 
Gelukkig Lerosa! :thumb:

(Uitleg van het zip-filetje: RefreshEm
Wanneer Windows' Icon Cache beschadigd is geraakt kan het gebeuren dat de verkeerde pictogrammen worden getoond bij verschillende bestandstypen. Heeft u hier last van dan kunt u dit repareren met RefreshEM. Het programma nestelt zich niet in het geheugen, wordt onmiddellijk afgesloten na gebruikt en heeft geen zichtbaar venster. Dubbelklik simpelweg op het programma-pictogram wanneer u de Icon Cache wilt verfrissen. http://www.breekpunt.nl/dloadsub.asp?id=71)
 
Bedankt Gezina. ik heb het progje gedownload, voor het geval dat..........!
 
Heb 't ook maar gedownload, je kan idd niet weten, mooie tip van Testje. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan