Geen pictogram van externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

sophia90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Hallo,
nou heb ik vandaag eindelijk een externe harde schijf gekocht, een Toshiba Hi-Speed 3.5" van 500GB. Alle snoertjes en draadjes zitten goed, en de harde schijf werkt ook. Eerst start hij op met een rood lichtje, waarna het blauw word. precies volgens plan doen! Nadat ik de USB kabel in mijn PC heb gestopt, begint mijn probleem. Het bekende ping geluidje er dat er nieuwe hardware ingeschakeld is krijg ik te horen, maar verder kom ik niet. In de handleiding staat er dan zodra de USB kabel erin zit dat er een icoon zich moet begeven maar dat gebeurt niet. Nu heb ik alles afgezocht, en alles geprobeert. Nu heb je in de taalbalk rechts een icoontje als je daarop klikt dat gaat over hardware verwijderen of uitwerpen. Daar staat mijn harde schijf Toshiba wel bij. Maar niet zichtbaar op deze computer. Andere USB Apparaten zoals USB's, Webcam, Printers, Scanners etc. doen het allemaal perfect. Ik heb 5 USB poorten, en ik heb ze alle 5 geprobeert. Zelfs de computer opnieuw opgestart, en de harde schijf ook opnieuw aan en uit gedaan (natuurlijk wel op de goede manier). Ik kom er niet uit, en het verpest me humeur. Kan iemand mij helpen waarom mijn nieuwe harde schijf geen pictogram laat zien op deze computer? :mad:

Alvast bedankt.:)

Hallo,
Wat voor bestuuringssysteem heeft u? (Waarschijnlijk xp)

Kijkt u eens bij Deze computer of daar een Verwisselbare schijf bijstaat.
Het kan eventueel zijn dat er Verwisselbare schijfen staan van een mp3 speler of een cardreader.

Probeert u ze is allemaal aan te klikken en kijkt u is of u in een van de Verwisselbare schijfen kan komen.

Als dat kan gaat u kijken of de ruimte 500 gb is als dat zo is heb u de schijf gevonden.

Werkt dit allemaal niet?

Probeer dan dit is:

Stop het cdtje in u pc. (Die heb u waarschijnlijk bij de externe schijf gehad)

Dan doet u:

Configuratiescherm --> Hardcore --> Volgende

Kijk dan of ie de schijf herkent.
Als ie hem herkent moet het allemaal vanzelf gaan.

Succes:thumb:

Ik heb inderdaad windows XP. De oplossing die je mij hebt voorgelegd heb ik gister ook al geprobeerd. Het meegeleverde CD'tje staat alleen maar een handleiding, verder geen installatie software. Het klikken op de verwisselbare schijven heb ik gister ook geprobeert, en vandaag weer. zonder resultaat. weet iemand wat er loos is?

Hoor je de externe schijf wel draaien? Staat ie wel goed aangesloten?

Als dit niet werkt zal ik tog even terug naar de winkel gaan!

ja de externe harde schijf draait gewoon, en je hoort ook geluid dat hij "opstart".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan