Geen pictogrammen en taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jann93

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2011
Hallo,

ik startte deze morgen mijn laptop op, maar het beeld bleef zwart. Ik zag alleen de muis. Door CTRL+ALT+DEL, taakbeheer, ben ik wel op internet geraakt, maar ik heb dus geen pictogrammen, geen achtergrond en geen taakbalk meer.

Wie weet wat ik zou moeten doen?

Groeten, Jan

probeer eens in taakbeheer "Nieuwe taak" en voer in explorer en enter, dit zou het terug moeten brengen. Daarna even opnieuw opstarten en kijken of het verholpen is.

(Wellicht makkelijker als je ook vermeld welke OS je hebt)

Gelukkig, boven genoemde heeft geholpen. Bedankt!
Is er nog een reden dat zoiets ineens gebeurt?

(OS=Windows 7)

Eerlijk gezegd zou ik het niet weten, waarschijnlijk loopt er iets vast of fout of is er iets net verkeerd weggeschreven, heb het ook wel eens als ik een taak afsluit als iets niet vanzelf weg wil..... Zolang het maar een keertje voorkomt maak ik me er ook niet druk om daar alles naderhand weer goed werkt.

Er bleek wel degelijk wat aan de hand te zijn. De Laptop begon zichzelf af te sluiten, en telkens als ik opstartte kwam het beeld zonder pictogrammen en balk weer. Uiteindelijk startte hij zich steeds weer opnieuw op. Ik heb hem nu naar een computermannetje gebracht.

Dan is er zeker meer aan de hand, virus, mallware, spyware of een heet wordende computer komt dan zo even in me op. Maar ben benieuwd wat het mannetje vindt. Ik dacht overigens dat het maar eenmalig gebeurde :)

Toen ik hem terug kreeg van het mannetje viel hij niet meer steeds gelijk uit, maar het zwarte scherm zonder taakbalk en pictogrammen bleef bij het opstarten. Ik heb vandaag de hierboven genoemde virusscanner over mijn laptop heen gelaten, en die is nu weer helemaal de oude. Het ding zat aardig vol met geïnfecteerde objecten (120 of zo).

Dus erg bedankt voor de website van de virusscanner. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan