Geen pictogrammen op bureaublad op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaetodon

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2005
Hallo allemaal.
Ik heb het volgende probleem:
Heb mijn laptop HP530 aangesloten op mijn JVC 100 HRTZ LCD TV dmv een vga 15 pins aansluiting.
Na enig gepuzzel kan ik nu wel het bureaublad zien op het TV scherm, maar zie geen pictogrammen.
Wat doe ik verkeerd???
Hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt.

op de laptop maak ik gebruik van Windows Vista.
Ik zie trouwens wel pictogrammen op de laptop. Deze zijn ook groter dan normaal,.....waarschijnlijk past hij dat al automatisch aan voor de TV

op de laptop maak ik gebruik van Windows Vista.
Ik zie trouwens wel pictogrammen op de laptop. Deze zijn ook groter dan normaal,.....waarschijnlijk past hij dat al automatisch aan voor de TV

Als je 'externe' is aangesloten:

- Klik met de rechtermuisknop 'ergens' op het bureaublad
- In het snelmenu op 'Eigenschappen'
- Volgende venster 'Beeldscherminstellingen'

En daar kan je kiezen voor drie 'modi':
1. het interne beeldscherm uitschakelen (alleen beeld op je externe scherm)
2. 'synchroon' (hetzelfde beeld op je externe als je interne scherm
3. 'verdeeld' (linker en rechterdeel van het scherm verdeeld over beide beeldschermen.

.... ik denk dat je die laatste instelling hebt, waardoor je op het 'externe' geen pictogrammen zien.

Hoi Teun,
Helaas lukt het nog steeds niet.
heb het volgende dedaan. rechter muisknop,......aan persoonlijke voorkeur aanpassen,......... in het linker vak met kopje (taken)naast de optie's staat verbinding maken met projector of ander extern beeldscherm. In deze instelling heb ik aangevinkt. alle beeldschermen dupliceren,....toepassen. hij geeft dan helemaal geen beeld.
Als ik dan weer terug ga naar beelschermintellingen zie ik dat beelscherm 2 niet is geactiveerd. Als ik deze activeer komt alleen de achtergrong van het bureaublad op mijn tv, maar helaas geen pictogrammen.
Mijn muis kan ik trouwens wel bewegen over beide schermen.
Volgens de beschrijving van mijn TV is de resolutie hiervan 1366x768,.....deze resolutie kan ik helaas niet instellen bij beelscherminstellingen.
De LCD TV is ook een 100 Hertz,...kan dit iets uitmaken.??? Volgens de beschrijving van de tv moet ik bij geen beeld de verticale frequentie intstellen op 60 Hertz....
?????? Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen??????:(

Hoi,

Betwijfel of het aan die 60 Hertz zou liggen....
Maar toch: klik weer met de rechtermuisknop 'ergens' op het bureaublad en kies weer 'Aan persoonlijke eigenschappen aanpassen'.
Onderaan 'Beeldscherminstellingen'
Klik op de knop 'Geavanceede insttellinge...
1. En klik op het tabbladje 'Beeldscherm'. Vernieuwwingsfrequentie moet hier op 60 Hertz staan.
2 Klik ook eens op het tabbladje 'Adapter' en vervolgens in diet venster op de knop 'Alle modi weergeven ....'

Overigens moet je (onder 'verbinding maken met projector of ander extern beeldscherm') de instelling juist NIET op 'Beeldscherm dupliceren' zetten, maar op 'Mijn bureaublad alleen op het extern bureaublad weergeven'.

.....het lukt nog steeds niet.
Ik krijg nog steeds geen pictogrammen op mijn tv,.......alleen maar het bureaublad achergrond (ingestelde foto)
Heb nu de volgende instellingen:
Beeldscherminstellingen:
Beeldscherm 1 Algemeen PNP beeldscherm staat automatisch aangevinkt op det is mijn hoofdbeeldscherm, en het bureaublad naar dit beeldscherm uitbreiden.
De resolutie staat ingesteld op 1280x800 met 32 bits.
Beeldscherm 2 staat op algemeen NIET PNP beeldscherm, en staat aangevinkt op het bureaublad naar dit beeldscherm uitbreiden. Met een resolutie van 1024x768 met 32 bits als ik andere resolutie's probeer in te stellen krijg ik geen beeld meer op mijn tv of een beeld met snelle strepen. mijn lcd tv heeft echter een resolutie van 1366x768, deze instelling kan ik helaas niet vinden.
In de linker balk bij taken heb ik onder verbinding maken met projector of ander extern beeldscherm aangevinkt: alle beeldschermen dupliceren. Als ik hier iets anders aanvink krijg ik helemaal geen beeld meer op de laptop en op de tv.

Met bovensteende instellingen blijf ik echter de problemen houden,.......WAT GAAT ER FOUT??????
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.

Hoi,

He enige dat ik nog kan bedenken:

1. Zorg dat je notebook via een VGA-kabel met je tv verbonden is
2. Zorg dat het ontvangstkanaal RGB of VGA is .....

groote pictogrammen op bureaublad

hey iedereen ik heb een probleem de pictogrammen op mijn bureaublad zijn groter dan normaal kan iemand mij helpen waarom ze groter zijn.
de prullenpak is groter en hp support assistant en muziek die ik op mijn bureaublad zit
en ik heb windows 7
help plz.

Je reageert in een topic uit 2008. Het is niet toegestaan oude topics omhoog te halen. Daarnaast stel je ook een vraag in iemand anders zijn topic.
Je kan even een nieuwe vraag stellen met je probleem.

Op deze vraag gaat een slot wegens de leeftijd van het topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan