Geen pictogrammen op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Ik kocht een nieuwe PC met Windows8 geïnstalleerd.
Initieel kon ik heel wat pictogrammen op jet bureaublad plaatsen, maar bij een volgend opstart waren alle pictogrammen verdwenen en er is blijkbaar geen procedure beschikbaar om deze pictogrammen terug te tonen.
Als ik een nieuwe snelkoppeling maak dan wordt dit zonder meer uitgevoerd, maar er verschijnt niets op het bureaublad.
Eigenaardig genoeg verschijnen deze pictogrammen wel als tegels op het Charme menu onder de vorm van tegels.

Iemand tip ?

Klik in het tegelscherm met rechts op de betreffende tegel en klik dan onderin het scherm op "Bestandslocatie openen".
Je komt dan in de map waar het programma staat. Daar kun je er dan met rechts op klikken om een snelkoppeling ervan op je bureaublad te plaatsen.

Ik kan alle bestanden en mappen naar bureaublad slepen ( of snelkoppeling maken ) maar uiteindelijk verschijnt er geen pictogtam op het bureaublad ! Zeer eigenaardig !

Laatst bewerkt:
Laat eens een schermafdruk van je bureaublad zien.

Ik heb het niet bij de hand ( schoonbroer), maar enkel de achtergrond foto wordt getoond met niets anders erop

Het kan zijn dat er een thema is ingeschakeld en er is toegestaan dat thema's de bureaublad pictogrammen mogen wijzigen.
Dat kun je zien in de Persoonlijke voorkeuren en dan Bureaublad picogrammen wijzigen.

als je met de rechtermuisknop op je buraublad klikt en dan bij beeld kijkt zie je 'bureaublad pictogrammen weergeven'' misschien staat daar de fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan