Geen plaatje map afbeeldingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter turps
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

turps

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
! OPGELOST! VOOR IEDEREEN DIE HET ZELFDE PROBLEEM HEEFT, KOPIEER GEWOON EEN MAP AFBEELDINGEN MET HET JUISTE ICON VAN EEN ANDERE GEBRUIKER. MAAK EEN BACK-UP VAN JE AFBEELDINGEN, EN PLAATS VERVOLGENS DE NIEUWE MAP OVER DE OUDE HEEN. SUCCES...

Hoi iedereen, ik heb een windows xp computer, en mijn map afbeeldingen ziet er ineens het zelfde uit als alle andere mappen, hoe verander ik dit terug?

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Dit zou in het (verborgen) bestand desktop.ini geregeld moeten zijn.
Zie ook de desktop.ini sectie in dit Wikipedia artikel

[DeleteOnCopy]
Owner=<user id>
Personalized=39
PersonalizedName=My Pictures

(natuurlijk <user id> vervangen door je gebruikersnaam).

Ik neem aan dat dat dát nog wel in je desktop.ini staat, maar niet de volgende sectie, die verantwoordelijk is voor het 'plaatje' erbij in Verkenner:
[.ShellClassInfo]
InfoTip=@Shell32.dll,-12688
IconFile=%SystemRoot%\system32\mydocs.dll
IconIndex=-101

Als ik ervan uit mag gaan dat Mijn Documenten (met daaronder als submap Mijn Afbeeldingen) gewoon onder je C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam] staan als submap, dan kun je het aanpassen via de volgende aanroep:
Start -> Uitvoeren -> notepad.exe "%userprofile%\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\Desktop.ini"
Bij mij staat daar (compleet):
Code:
[DeleteOnCopy]
Owner=tijs
Personalized=39
PersonalizedName=Mijn afbeeldingen
[.ShellClassInfo]
IconIndex=-101
waarbij je het deel na Owner= moet aanpassen naar jouw gebruikersnaam (mocht die sectie er niet meer in staan).

Succes,

Tijs.

We zijn nu zo'n 3 weken verder. Waar blijft de reactie van de topic-starter?

@turps: Is je probleem opgelost? En zo ja, hoe/waarmee?

Tijs.

We zijn nu zo'n 3 weken verder. Waar blijft de reactie van de topic-starter?

@turps: Is je probleem opgelost? En zo ja, hoe/waarmee?

Tijs.

Sorry, maar het is nog niet opgelost, want ik begrijp die uitleg niet helemaal...
Ik heb het ingevoerd, en dit is wat ik zie:

[DeleteOnCopy]
Owner=Boris
Personalized=39
PersonalizedName=Mijn afbeeldingen
[.ShellClassInfo]
IconIndex=-101

Is dus hetzelfde als bij tijs

Laatst bewerkt:
Ok, als ik je goed begrijp staat de inhoud van desktop.ini goed.

Waar ik dan nog aan kan denken is dat mydocs.dll niet meer bestaat (of corrupt is geraakt) in de \windows\system32 map.

Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
dir c:\windows\system32\mydocs.dll
copy /Y c:\windows\system32\dllcache\mydocs.dll c:\windows\system32\mydocs.dll
exit

Oftewel: Vraag eerst op of mydocs.dll wel bestaat nog en hoe groot die is etc.
Daarna kopieer je de versie die nog goed zou moeten zijn over de foute heen.

Voor je beeldvorming: Het eerste commando in cmd levert bij mij op:
Code:
 Map van c:\windows\system32

14-04-2008  23:32            91.136 mydocs.dll
               1 bestand(en)           91.136 bytes

Succes,

Tijs.

Ok, als ik je goed begrijp staat de inhoud van desktop.ini goed.

Waar ik dan nog aan kan denken is dat mydocs.dll niet meer bestaat (of corrupt is geraakt) in de \windows\system32 map.

Probeer het volgende:
exit

Uhh, snap het niet helemaal, moet ik het nou in een keer invullen? :confused:

Oftewel: Vraag eerst op of mydocs.dll wel bestaat nog en hoe groot die is etc.
Daarna kopieer je de versie die nog goed zou moeten zijn over de foute heen.

Voor je beeldvorming: Het eerste commando in cmd levert bij mij op:
Code:
 Map van c:\windows\system32

14-04-2008  23:32            91.136 mydocs.dll
               1 bestand(en)           91.136 bytes

Succes,

Tijs.

Wat is er niet duidelijk dan? Je opent een CMD-venster via het Start -> Uitvoeren vakje. In het CMD-venster voer je enkele commando's uit, door ze per stuk in te typen en te laten uitvoeren daarna door het indrukken van de Enter-toets.

Zie bijlage hoe dat er bij mij uitziet als ik het uitvoer. Zo moeilijk is het echt niet...

Tijs.
mydocs_xp.JPG

Wat is er niet duidelijk dan? Je opent een CMD-venster via het Start -> Uitvoeren vakje. In het CMD-venster voer je enkele commando's uit, door ze per stuk in te typen en te laten uitvoeren daarna door het indrukken van de Enter-toets.

Zie bijlage hoe dat er bij mij uitziet als ik het uitvoer. Zo moeilijk is het echt niet...

Tijs.
Bekijk bijlage 108945

Dit is wat ik zie, klein verschil dus ....,Bekijk bijlage Printscreen 5.bmpBekijk bijlage Printscreen 5.bmp

Ok, dat lijkt erop te duiden dat mydocs.dll helemaal niet meer op je systeem aanwezig lijkt te zijn.

Ik heb 'm voor je ingepakt in de bijlage. mydocs.dll uitpakken uit de bijlage en dan plaatsen in de C:\Windows\System32 map. Als daar al een versie staat, die overschrijven met de versie die ik als bijlage had gepost.
Hierna de computer herstarten en kijken of het probleem opgelost is.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

Ok, dat lijkt erop te duiden dat mydocs.dll helemaal niet meer op je systeem aanwezig lijkt te zijn.

Ik heb 'm voor je ingepakt in de bijlage. mydocs.dll uitpakken uit de bijlage en dan plaatsen in de C:\Windows\System32 map. Als daar al een versie staat, die overschrijven met de versie die ik als bijlage had gepost.
Hierna de computer herstarten en kijken of het probleem opgelost is.

Succes,

Tijs.

Lukt niet, hij zegt dat die in gebruik is....

Dat is geen goed teken... Zoals je in mijn schermafdruk hebt kunnen zien kon ik mijn versie gewoon overschrijven zónder foutmelding.

Start XP op in Veilige modus, en probeer het opnieuw.

Tijs.

Dat is geen goed teken... Zoals je in mijn schermafdruk hebt kunnen zien kon ik mijn versie gewoon overschrijven zónder foutmelding.

Start XP op in Veilige modus, en probeer het opnieuw.

Tijs.

Hmm, ingewikkeld, zit nu op school en heb dus eerst ff nog geen tijd. ( moet nog wat leren voor natuur :P ) ik neem mijn laptop vrijdag ( vakantie :cool: ) mee naar huis en ga dan verder met het probleem...

Ik heb je schermafdruk nog even bekeken, en misschien heb je typefouten gemaakt. Ik zie bijv. geen spatie tussen copy en /Y terwijl die er wel moet staan etc.
Voor je beeldvorming: Je moet eerst de 3 commando's uitproberen uit mijn eerdere discussiedraad, en pas als blijkt dat er in dllcache en/of system32 geen mydocs.dll aanwezig blijkt mijn bijlage gebruiken.

exit

EDIT: Ook kan het zijn dat bij jou Windows niet op C:\Windows staat maar ergens anders. Ik heb hieronder een andere variant van de acties aangegeven, waarbij het niet uitmaakt waar Windows staat:
dir %windir%\system32\mydocs.dll
copy /Y %windir%\system32\dllcache\mydocs.dll %windir%\system32\mydocs.dll
exit

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb je schermafdruk nog even bekeken, en misschien heb je typefouten gemaakt. Ik zie bijv. geen spatie tussen copy en /Y terwijl die er wel moet staan etc.
Voor je beeldvorming: Je moet eerst de 3 commando's uitproberen uit mijn eerdere discussiedraad, en pas als blijkt dat er in dllcache en/of system32 geen mydocs.dll aanwezig blijkt mijn bijlage gebruiken.

exit

EDIT: Ook kan het zijn dat bij jou Windows niet op C:\Windows staat maar ergens anders. Ik heb hieronder een andere variant van de acties aangegeven, waarbij het niet uitmaakt waar Windows staat:
dir %windir%\system32\mydocs.dll
copy /Y %windir%\system32\dllcache\mydocs.dll %windir%\system32\mydocs.dll
exit

Succes,

Tijs.

Hey Tijs,
Heel erg bedankt voor je hulp en moeite :thumb:, maar het probleem is al weer opgelost, en het was eigenlijk heel simpel. Ik heb de map afbeeldingen van een andere gebruiker gewoon gekopieerd naar mijn documenten, en de oude verwijderd :p,
Van al mijn afbeeldingen had ik een back up gemaakt, en die staan er nu weer in...

Hoe logish een antwoord gewoon kan zijn :D
Nogmaals bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan