Geen plaatjes meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik heb enkele dagen geleden SP2 geïnstalleerd; alles goed verlopen. In OE worden de plaatjes in binnenkomende e-mails niet direct getoond, maar kunnen via een extra balkje alsnog geladen worden (geen probleem wat mij betreft, je kan het ook uitschakelen heb ik inmiddels gevonden).
Vandaag wil ik echter een standaard e-mail verzenden met een plaatje, maar dit plaatje wordt evenmin getoond en erger nog bij het verzenden krijg ik de melding dat OE het plaatje niet kan vinden!
Heeft dit iets met SP2 te maken of is er iets anders aan de hand en wat dan? Wie helpt?

plaatjes bij email

Ik had hetzelfde probleem. Na lang zoeken heb ik de oplossing gevonden. Ga naar outlook express en klik op 'extra', dan op 'opties'. Ga naar tabblad beveiliging, daar zie je staan 'afbeeldingen downloaden'. Daaronder staat een zin van afbeeldingen blokkeren, daar haal je het vinkje weg. Bij mij was dat de oplossing!
Veel succes ermee.
Groetjes Pintopie.;)

Hartelijk dank voor je reactie pintopie. Ik had dit zelf ook al gevonden maar helaas lost dit mijn probleem niet op, omdat het kennelijk alléén werkt voor inkomende mail en niet voor uitgaande.
Nog andere suggesties?

nog een optie....

:confused: hallo Colombe,
Jammer, maar ik heb misschien nog een optie: OE openen, extra, opties, tabblad verzenden, bij indeling voor verzenden van email "HTML" aanvinken??? Als dat niet lukt, tja, dan weet ik het ook niet meer en hoop ik dat je probleem snel door anderen wordt opgelost.
Groetjes van Pintopie.

Met SP2 wordt de hele beveiliging aangescherpt. Je krijgt dit ook te zien na de installatie van SP2, waaronder active-x componenten kunnen downloaden, popup, maar ook plaatjes in OE.

Het feit dat je pas na op de balk kunt klikken de plaatsjes kunt zien heeft te maken met de mogelijkheid dat er virussen in plaatjes kunnen zitten.

Je moet OE aanpassen, zie bijlage en pijl. Dan worden plaatjes direct gedownload bij ophalen van mail.

Bijlagen

Nog even geverifieerd maar mijn beveiligingsinstellingen stonden al zo.
Nog even voor alle duidelijkheid: het gaat om plaatjes bij uitgaande mail!

Nog een vraagje:

- Zie je de plaatjes niet al je e-mail wordt opgemaakt

en/of

- zie je de plaatjes niet als deze verzonden is

en/of

- komt de e-mail bij de ontvanger niet goed aan met plaatjes?

Voor de zekerheid, het is gebeurt naar installatie van SP2 van XP, toch?

Misschien heb ik nog een suggestie.

Ik zie ze niet zodra ik één van de standaard e-mails uit "briefpapier" open. Als ik de e-mail toch wil verzenden meldt OE dat de afbeeldingen onvindbaar zijn! Dit alles geldt overigens ook voor een nieuw ingevoegde afbeelding. Inderdaad na installatie van SP2.
Ik ben beneiuwd naar je andere suggestie wv220501.

Ik ben er nog steeds niet uit. Heb wèl vastgesteld dat de zelfde afbeeldingen in een andere directory geplaatst wèl worden herkend. Maar het is ook weer niet zo dat alle plaatjes uit die directory worden herkend! Rara!
Nog suggesties?

Daar ben ik weer. Bijna een jaar later doet zich dit probleem opnieuw voor. Voor alle duidelijkheid nog even: OE 6 toont sommige afbeeldingen bij mijn standaard uitgaande mails niet; inkomend is er niets mis. Ik heb al flink op Internet rondgestruind om een oplossing te vinden, maar ik kom er niet uit. Voorzover ik kan nagaan zijn de instellingen van OE 6 correct. Kan er iets in het register worden aangepast misschien?
Het meest vreemde vind ik eigenlijk dat sommige afbeeldingen wel degelijk worden afgebeeld, zelfs in dezelfde directory.
Iemand suggesties?

Laatst bewerkt:
Moedeloos

Ik probeer mijn vraag nog maar eens onder de aandacht te brengen, want ik wordt er moedeloos van.

Er zit enige progressie in: ik constateer zojuist dat alle plaatjes waar in de naam of in het path een diacritisch teken voorkomt niet worden getoond.

Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Nu gebeurt het ook dat tekens met accenten in niet html mails verkeerd worden afgebeeld. Zou dat met elkaar te maken hebben?

Dat probleem is nooit echt opgelost, d.w.z. het is tijdelijk opgelost geweest na een herinstallatie van XP. Maar nadat ik SP2 en een hele reeks updates had gedownload was het pobleem er weer. Toch heb ik er nu geen last meer van omdat ik vorige week Internet Explorer heb geïnstalleerd: alles werkt weer zoals het hoort. Eind goed al goed.
Als je met hetzelfde probleem kampt, zou ik eerst IE7 installeren. Werkt het dan, prima, werkt het niet dan toch maar herinstallatie van XP etc. met alle gevolgen vandien, omdat je nogal wat software, drivers etc. opnieuw moet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan