Geen plaats voor 2e Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

aleks

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een 2e harddisk gekocht en wil die nu inbouwen, maar er is geen plaats in de kast. Er zit dus reeds die 1e HD in, een interne ZIP en een gewoon diskettestation. Dat laatste station gebruik ik nooit meer. Kan ik nu zonder problemen dat diskettestation verwijderen en op die plaats mijn nieuwe HD inbouwen ? Als dat wel kan, is er dan nog iets waar ik op moet letten ? Of is er misschien nog een andere oplossing ? Ik hoop niet dat dit betekent dat ik een nieuwe kast moet kopen, maar ben wel heel benieuwd naar de oplossing.

als dat past.... dan kan dat ja.
En je moet kijken of je nog een aansluiting hebt waar je je harddisk kan aansluiten op je moederbord.

Maar volgens mij past in een normale pc niet de harddisk waar het diskette station zit.
Anders zou je een externe kastje kunnen kopen via usb.

Gaat volgens mij echt niet passen op de plek van je diskette station.
Ik raad je een externe aan.

Kan ook met interne bay hoor ,debeter computerboer heeft die wel

Kan ook met rubbers,effe maken

Een 3½" harddisk past op de plek van een 3½" floppy. :) Je doet er dan een afdekplaatje voor (zat bij je kast).

Je hebt twee IDE aansluitingen waar je elk twee apparaten op aan kan sluiten (master/slave). 1e harddisk, cd-rom & zip-drive heb je al. De 2e harddisk komt dan samen op een kabel met 1 van die 3 waarbij je beide met jumpers op master en slave moet instellen.

Bij de eerste keer opstarten moet je in de bios de floppy uitschakelen en 'autodetect ide' gebruiken of de ide apparaten op auto zetten (dan herkent de computer ze bij elke opstart automatisch).

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan