Geen profile inzage als administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoolRunnings

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2006
Hoi ik heb het volgende probleem

ik heb een aantal users in AD aangemaakt en als profile een gedeelde map op de server
de Home folders staan in een andere ( verborgen ) gedeelde map die schijf

sharenaam = UserProfiles$ ( verborgen )
enige share permisse is users: Full control
NTFS permissies :Everyone : Full control + Users : Full control

als ik met een user inlog op mijn w2k werkstation kan ik niet de settings zien als administrator op de server ( access denied ) krijg ik dan.

ik zou de user profilen van alle users als administrator toch moeten kunnen zien of heb ik het nu mis

Laatst bewerkt:
je moet niet als user inloggen maar als administrator.

inloggen als administrator

Dat is nu dus juist het probleem

Ik ben als administrator ingelogd op de server waar de gebruikersprofilen zijn opgeslagen
en toch kan ik als administrator niet de profilen van de gebruikers bekijken terwijl dat wel
zou moeten kunnen

ergens gaat er iets niet goed want als administrator moet je volgens mij toegang hebben tot een gedeelde (verborgen ) share die als enige share permissie Users: Full control heeft.

iemand nog een andere tip ?

en je bent als administrator wel toegevoegd aan die groep.

profileprobleem

Ja ik ben als administrator ook member van de groep users

en de share permissie en NTFS permissie is Users: Full Control en Administrator: Full control
de enige profile die ik volledig kan bekijken is administrator maar dat is ook logisch.
aangezien ik share en NTFS permissie administators : Full control heb zou ik ook de profile mappen van
de gebruikers moeten kunnen inzien en evt wijzigen

ik heb nu als administrator het ownership overgenomen en nu kan ik wel alle users profilen bekijken,maar het lijkt me dat dit nu niet de ideale oplossing is.

Laatst bewerkt:
Zit hier je probleem niet verstopt:
attachment.php

Hiermee geef je dus op of de map echt afgeschermd wordt. Op die manier komen zelfs administrators er niet in.
Wat je doet om dit te omzeilen is en/of het vinkje te veranderen, of je voegt je zelf toe als eigenaar van de map en geeft dit door aan de onderliggende objcen. Daarna kun je de gebruiker admin weer rechten toekennen.

Bijlagen

• rechten.PNG
    rechten.PNG
    36,6 KB · Weergaven: 57
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan