Geen RDP meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

melvintaverne

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Beste mensen,

Ik heb onlangs voor mijn studie een Windows Server 2003 enterprise geinstalleerd. Ik wil graag via RDP (remote desktop) kunnen connecten van buiten af.

Ik heb de poort voor RDP 3389 geforward en heb UTP en UDP aangevinkt op mijn linksys WRT54G2. Remote desktop is enabled op de server en in de windows firewall heb ik remote desktop ook enabled en toch lukt het me niet om te connecten.

Het valt mij op dat ik vanaf buiten (op me werk) niet kan pingen naar mijn (UPC) IP adres want ik krijg steeds een time-out. Als ik thuis zit kan ik wel naar me zelf pingen (127.0.0.1) en naar de andere computers in het netwerk en ook de router.

De server heeft geen DHCP of DNS draaien, dit gaat via de router. De server heeft uiteraard een statisch IP adres en de overige computers krijgen een ip via DHCP.

Ik zelf denk dat ik een DNS probleem heb.

Ik heb even getest om de IP adres van mijn server te plaatsen in de DMZ om te kijken of ik dan wel toegang kon krijgen op me server en dit lukte ook. Ik heb DMZ daarna direct weer uitgeschakeld ivm veiligheid.

Wie oh wie kan mij helpen ?????

Laatst bewerkt:
Dat je externe ip adres niet kan pingen is heel normaal, meestal wordt dit vanuit de router/modem geblokkeerd.

Kun je wel met RDP op de server komen als je in je eigen netwerk zit?

Je schrijft je de poorten UTP en UDP hebt opgezet, ik neem aan dat je TCP en UDP bedoelt? Voor RDP hoeft alleen TCP opgezet te worden en geen UDP.

Kun je wel telnetten naar poort 3389 van buitenaf?

Thnx voor je reactie, maar het probleem is inmiddels opgelost. Het probleem lag hem in virtuele netwerk adapters. Ik had VMware geinstalleerd en deze heeft ook netwerk adpaters geinstalleerd, na deze uitgeschakeld te hebben kon ik wel een RDP verbinding starten vreemd genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan