Geen rechten als administrator !

• Onderwerp starter Onderwerp starter Esz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Esz

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2016
Hi allemaal,

Vorige week is Windows 10 geïnstalleerd op mijn laptop. Sindsdien kan ik geen wijzigingen aanbrengen als administrator (geen rechten meer). Na het lezen van een aantal post heb ik verschillende dingen geprobeerd. Het opstarten in 'veilige modus' (dit mocht niet baten) tot aan virusscanners (Gmer). Welnu, als Gmer een scan uitvoert wordt mijn laptop zonder enig aanleiding opnieuw opgestart: met als melding win32k nog wat...:confused:

Volgens mij is er sprake van een rootkit.

Iemand suggesties... please

Alvast bedankt

"met als melding win32k nog wat..."
En dat "nog wat..." is nu net het belangrijkste om te weten.

Als je een foutmelding plaatst, laat deze dan helemaal zien.
Het liefst met een afdruk van de betreffende melding.

Hi Edmoor,

Dank voor je reactie !

Het is misschien ingewikkeld om uit te leggen, maar iedere keer als de programma "GMER" een scan uitvoert wordt mijn laptop opnieuw opgestart.
Er wordt vervolgens (heel snel) een foutmelding aangegeven -->> .. .. .... win32k

Ik denk persoonlijk dat er sprake is van een "rootkit".

Het is nu zelfs zo, dat als ik het programma wil starten (GMER), er vervolgens een foutmelding wordt gegeven en het programma wordt afgesloten:confused:

Vreemde situatie !!

Het is nu zelfs zo, dat als ik het programma wil starten (GMER), er vervolgens een foutmelding wordt gegeven en het programma wordt afgesloten:confused:

Vreemde situatie !!

Maar ik vroeg om de complete foutmelding en die zie ik nog niet.

Hi Edmoor,

Dat is hem nou juist. Ik kan de volledige foutmelding niet opschrijven, want mijn laptop wordt vroegtijdig afgesloten.:(

Ik heb alleen heel snel het laatste gedeelte kunnen zien en dat was win32k.sys

Alvast dank Edmoor

Heb je GMER wel opnieuwe geïnstalleerd na de update naar Windows 10?
Start het programma eens door er met rechts op de klikken en dan te kiezen voor Uitvoeren als administrator.
Hij loopt dan met Elevated Admin rechten.

Hi Edmoor,

Ook dan blijft mijn laptop vastzitten of wordt ie zonder enig aanleiding opnieuw opgestart :confused:

Ik heb het programma hier op WIndows 10 64-bit getest en dat deed hij zonder problemen. Dan kan ik ik verder helaas ook niets op verzinnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan