geen rechten om grouppolicy te maken in Win2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

oghkru

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Heb een 2003 server opgezet met een local domain en nu wil ik een grouppolicy aanmaken. Heb die gpmc.msi geinstalleerd en via "administratieve tools, group policy management" geef ik aan een policy te willen maken. Ik ga op mijn domein staan (mon3aan.local) en met de rechtermuis geef ik aan "create and link a GPO here", krijg dan de melding "access denied". Ben ingelogd op de server op afstand en log daar op in als administrator. Heb geprobeerd een groep aan te maken en daar een policy in te maken maar zelfde negatieve resultaat.

By default kunnen alleen de domain admins GPO's aanmaken.
Als je zegt dat je met "administrator" aanlogt op de DC, ben je dus domain administrator.

Je zult dus de permissions eens moeten gaan nakijken.
Zet de advanced features op in uw "AD users & computers" en kijk de security settings na.

Probeer ook eens een nieuwe account aan te maken en die toe te voegen aan "domain admins" en "enterprice admins" en dan hiermee de GPO aan te maken.

Kun je GPO's aanmaken zonder ze te linken? Kun je bestaande GPO's aan een OU linken?

lukt niet met policies

Helaas lukt he tnog steeds niet, heb e.e.a. geprobeerd ook onder een andere user met domain admins rechten (even toegekend) maar dat werkt ook niet. Heb wat printscreens gemaakt om het te verduidelijken e.e.a. verwerkt in een word-document.

Bijlagen

Op je domein kan je maar een policy zetten. Dat is de Default Domain Policy. Zover ik kan zien in jouw print screens is deze aanwezig. In deze policy zet je de standaard instellingen.

Verdere uitzonderingen zet je op de OU's containers. Als je lid bent van de Domain Admins moet je moet dat gewoon kunnen. Let wel op dat het hier gaat om de OU's die je na installatie hebt aangemaakt.

Laat maar weten;)

moet nu lukken grouppolicies

Beste O,
Sorry nog geen tijd gehad om naar te kijken, ga wel even een nieuwe OU aanmaken en kijken of het dan wel lukt, wat ik ook kan doen is op een andere Windows 2003 server (op mijn werk heb ik een testserver en daar kan ik wel policies aanmaken) policies aanmaken en deze dan importeren. Heb gehoord dat dit mogelijk is, kan jij dit bevestigen.

Doe het allemaal ivm certificering voor MCSA/MCSE, het is dus geen bedrijfsmatige omgeving maar testsituatie.

helaas het lukt niet (aanmaken policies)

wat ik ook doe, hij blijft de melding geven. Heb inmiddels al wat met policies gestoeid op een andere 2003 server dus laat het maar even zoals het is en ga er geen tijd meer in steken. Ieder geval bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan